Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygd pc kortslutter når jeg skrur på PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel huska "spacere" mellom hovedkortet og kabinettet ("hovedkortbrettet")?

Er kortet skrudd direkte inn blir det lett kortsluttninger mellom kortet og kabinettet.

Noen plasser i landet "skrur man på lyset" - oversatt blir det: "slå på lyset"...

Kan alltids prøve og koble fra alle kabler mellom forsyninga og hovedkort, CD, HDD ++ og kun koble forsyninga til nettet (230V) og slå den på om den har av / på bryter, "sprenger" den sikringer da er den "kaputt". Kommer kun strøm på en? leder i ATX kontakten, for og slå den på "skikkelig" - få den til og levere strøm på alle kurser må strømmen som kommer til ATX kontakten "returneres i en av de andre for og slå på "startbryteren" innvendig i PSU'en.

Lenke til kommentar

jeg har tatt på "spacere" altså de små metall sakene som sitter under HK.

 

men jeg og en kammerat lana jo i samme rom og da kortsluttet ingen ting.

 

og vi hadde 3 pcer i fult kjør, så jeg tror ikke den kretesen er så veldig over belasetet.

 

men en ting?

der det er en 12v inntak på HK, kan man da sett in en 8v?

det har noen venner av meg og dems pc funker perfekt.

 

får da kan jo det også være en feil sant? :hmm:

 

 

er psu modulær?

PSU'n er modulær ja, det på siden min står alle spesifik på den;)

Endret av jangi
Lenke til kommentar

8 pins "powerkontakt" fra PSU blir brukt oftest på "arbeidsmaskiner (servere), de har 4 gule og 4 sorte kabler - det kommer kun 12V der..

Noen PSU'er har en "todelt" 8 pins kontakt bl.a. mi Tagan 480-U01, deler den i to og bruker rett "halvdel" i "p4" kontakten på hovedkortet.

Lenke til kommentar

dette er min PSU: OCZ ModStream strømforsyning 520W

20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA.

 

jeg har ikke 8pins uttak på min PSU. har bare 6pins, får ikke tak i en 8pins. sett på elkjøp og klas olson. den 6pins (8v) har to gule ledinger og 4 svarte?

 

er det som er den største feilen?

eller så er det vel PSU'n

 

mitt HK har en valig 8V inntak og en der det er plass til en 12v

Endret av jangi
Lenke til kommentar

Hadde samme problem jeg å med min gamle pc. Ikke spør meg om hvorfor det skjedde, og hva som gjorde at den virka igjen etterpå, men iallefall så gikk det en eller to sikkringer inni PSU`en + at sikkringen i rommet som jeg hadde PC`en i slo seg ut.

Men faktisk så fungerte PSU`en helt fint etterpå.

Den står i dag fortsatt inni den gamle maskina mi og den virker tilsynelatende fint. Ikke noe mer ustabil enn det den var før PSU kortsluttningen :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...