Gå til innhold

HK med støtte for 1000 mhz ram?


Mirror

Anbefalte innlegg

Har lett overalt og finner ingen med et hovedkort som støtter 1000 mhz ram.

Jeg hadde planlagt å kjøpe denne ramen: https://prisguiden.no/product.php?productId=46869 , men finner desverre ikke et HK som støtter den.

 

Det jeg lurte på var om noen av dere vet om et HK med støtte for 1000 mhz ram.

Eller om jeg må klokke hovedkortet på et eller annet vis for å få støtte for 1000 mhz ram?

 

Eller trenger ikke hovedkortet, men bare cpu'n støtte rammens 1000 mhz?

 

Alle gode råd mottas med glede, mvh. Martin :)

Endret av speed91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet vel ikke om noen konkrete kort man slipper å klokke for å få de til å støtte 1000 mhz vel, Pritorian? Til socket lga755, finner bare en haug med kort som vistnok supporter opp til 800, men leser det du sier nå, og skjønner at det må være mange kort som støtter 1000 mhz, men jeg har ikke anelse om hvilke.

Endret av speed91
Lenke til kommentar

Tror jeg får satse på et Abit IN9 32X-MAX WiFi, og evt. bare klokke litt så jeg får utnytta rammen for alt den er verdt.

 

Eller vil asus extreme da være et bedre valg?

 

Og forresten

Abit IN9 32X-MAX WiFi:

https://prisguiden.no/product.php?productId=56434

Og

OCZ PC2-8000 Titanium Alpha VX2 Dual Channel 2 GB (2x1024)

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

 

Vil vel passe sammen, eller går ikke DDR2 PC2-8000 på det hovedkortet?

Dårlig med info på abit sine hjemmesider, det som står er: Memory 4 X 240-pin DIMM sockets support max. memory capacity 32GB

Supports Dual channel DDR2 800 Un-buffered / ECC or Non-ECC memory

 

Så regner med at den støttes.

Endret av speed91
Lenke til kommentar

MSI P965 Platinum støtter (uoffisielt) RAM på 1066MHz.

Det er testet og kjørt uten problemer under testing av hovedkortet på minst èn side.

Bare søk "MSI P965 Platinum" på google, så skal det være en av de linkene på første siden.

Om det var bare det kortet det gjaldt, eller om det var alle 965-baserte kort husker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at jeg ville få raskere ram og derved raskere pc, men da må jeg ha tenkt feil. Så jeg vil ikke få utbytte av den ram'n med mindre jeg har en kraftigere CPU med høyere fsb? Så det jeg vil få mer utbytte av en billigere ram med lavere mhz?

Hvilken ram ville du/dere anbefalt til dette opsettet:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=39661

Endret av speed91
Lenke til kommentar

Alle dagens C2D kjører FSB på 266 mhz (uansett multiplier). Kommer versjoner som kjører FSB på 333 mhz etterhvert (1333). Så PC6400 RAM er fornuftig valg pris/ytelse, da dette har FSB på 400 og derfor gir mulighet til å klokke, kjøre nye CPU-er og koster svært lite mer enn lavere klokket ram. E6650, E6750, E6850 vil kjøre med FSB på 333, men de er ikke i salg ennå.

 

Du kan faktisk klokke oppsettet ditt opp til 3,6 Ghz (fra 2,4) med rammen synkron dersom du bruker PC6400 brikker. Så det er kun når du skal klokke hardere enn dette man virkelig får bruk for raskere minne.

 

OCZ Platinum XTC Dual Channel PC-6400 2048MB til kr 2 310 skulle være greie minnebrikker, CL4 om jeg ikke husker feil.

 

Tror også hastigheten på rammen slår relativt lite ut på ytelse på uklokka maskin. Merker ikke forskjell om jeg lar rammen gå synkront, dvs 266 eller stilt på 400 på min C2D.

Lenke til kommentar

Når jeg bestiller er det en gang i slutten av januar, da regnet jeg med å kjøpe vista / windows xp 64 bit :).

 

Tusen takk for nok et informativt inlegg forresten, fint når folk svarer så godt som dere har gjort i denne tråden, tusen takk!

Endret av speed91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...