Gå til innhold

Endre disk for Outlook


Anbefalte innlegg

Jeg hadde sikkert funnet ut av dette selv ved å leite litt rundt på nettet, men er sikker på at jeg får et kjappere svar her. Saken er at Microsoft av en eller annen komplett idiotisk grunn tror at alle synes det gildeste er å ha kun en kjempediger partisjon på harddisken, og gjør derfor alt de kan for at så mye som mulig havner på C. Selv har jeg fire partisjoner, C, D, E og F, og forsøker til tross for solid motstand fra Windows, og bevare c-disken min kun til Windows. Programmer legger jeg på E, F brukes til data, og D er kun til virutelt minne og scratchdisk for Photoshop.

 

Men nå har jeg et problem. Da jeg installerte Outlook sørget jeg for at selve programmet havnet på E:, men likevel havner all e-posten min på C. Nå er c-disken nesten full, og det skyldes at outlook-filen min har vokst til nesten en Gig, selv om jeg arkiverer alle gamle ting i en egen arkivfil på F. Resultatet er at Windows stadig tyter og maser om at C er full. Jeg vil derfor helst flytte hele outlook.pst til F, permanent, slik at all e-post havner der også i fremtiden. Hvordan gjør jeg det?

 

Jeg har forsøkt å eksportere den, slette originalen og så importere den eksportere filen igjen. Det som skjer da er at den havner tilbake igjen på C, og fortsetter å vokse. Jeg finner ingen steder der dette kan konfigureres, og håper på deres ekspertise.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å legge pst mappa på en annen partisjon gjør som følger:

Klikk på verktøy -> Alternativer -> Oppsett av epost -> datafiler Der kan du nå legge til en mappe på en annen partisjon

For å få Outlook til å bruke denne mappa må du gå inn i verktøy -> epostkontoer -> Vise eller endre eksisterende epostkontoer -> Nederst til venstre er det en boks som heter "lever ny epost til følgende plassering"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...