Gå til innhold

NTFS +w98

FSOL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt å kovertere diskene mine til ntfs, da jeg har lagt inn XP. Hovedfordelen med NTFS er at jeg kan ha så store partisjoner jeg vil, uten å få slack. Er det noen andre fordeler?

Dersom jeg finner ut at jeg skal ha w98 igjen, og hele disken (80 gb) er i NTFS, er den eneste måten å få tilgang på dataene mine igjen å instalere w98 på en ny disk og så kopierer alle dataene over på den nye disken i XP eller w2k. Eller finnes det en annen "krise" løsning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Partisjoner!

Jeg har kjørt Win98 på en FAT32-partisjon med et program som heter NTFS for Win9x. Da kan du lese og skrive fra/til NTFS-partisjoner. dessverre ble aldri dette programmet noe særlig videreutviklet, men med litt flikking funker det. Merk at du ikke kan bruke NTFS-systemfilene fra WinXP (for nye), men de fra Win2k går bra og er kompatible med WinXP's NTFS. Om du finner og prøver dette programmet så veit du i allfall det!

Skrevet

Det er mulig å partisjonere tilbake til fat32 fra ntfs, men i mange tilfeller medfører dette også en formatering.... :sad:

Skrevet

Quote:

On 2001-12-18 12:50, Lynx skrev:

Det er mulig å partisjonere tilbake til fat32 fra ntfs, men i mange tilfeller medfører dette også en formatering.... :sad:

I mange, altså ikke alle ?

I hvilke tilfeller slipper man da?

Skrevet

Bruker man Win2k eller XP er det bare å lage

en bootdiskett med DOS og PM7. Da skal det ikke

være noen problemer å forandre filsystem.

Jeg har ikke noen problemer!!!

Skrevet

Da kan man vel bruke pm 7 til å konvertere til NTFS i XP og dermed få en NTFS verson som pm er dus med.

Da skulle vel denne bootdisken fungere?

Hva er foresten forskjellen på disse to NTFSene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...