Gå til innhold

Vanlige batterier til 300D ?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Jeg har et Canon EOS 300D. Bra kamera må jeg si! Men, ettersom jeg ofte drar på langturer i fjell og skog, er det litt vrient med tanke på batteri.

 

Dette er sikkert et utrolig dumt spørsmål, men finnes det noen mulig for å benytte vanlig batterier i stedet for det oppladbare? Finnes det noen slags adaptere eller lignende?

 

Hadde vært suverent å ha batterier til en ukestur for eksempel :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har selv samme kamera og har investert i batterigrep da det var på tilbud hos fotovideo for en stund siden. Kan være en grei løsning, men kamera blir en del større og kanskje verre å ha med på tur?

 

Så derfor, kjøp heller uoriginale batterer, som funker bedre enn det som fulgte med kamera.

7589904[/snapback]

 

 

OK.... takk for svar!

 

Jøss.... får man batterier så billig? Men jeg har hørt at man skal styre unna uorginale batterier. De kan jo eksplodere og greier! Eller?

 

:cry:

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg brukte også uoriginale batterier da jeg hadde det kameraet. Jeg kjøpte mine billig på eBay. Personlig tror jeg egentlig at mye av "skremselspropagandaen" mot slike batterier som man kan lese f.eks. på Canon eller Nikon sine sider, brukes av dem for å få oss til å kjøpe dyre originalbatterier. Hvis disse var så farlige som man kan få inntrykk av hos kameraprodusentene, ville jeg trodd at vi oftere hørte om uhell hvor batteriene forårsaket skade på mennesker/utstyr. Men, hver enkelt må jo nesten avgjøre om de tør å ta sjansen for å spare noen kroner. Jeg kan ikke huske merket, men jeg leste for en tid tilbake på en batteriprodusent sin webside at *de* garanterte sine batterier, og ville gi erstatning hvis noe skulle skje med utstyr pga deres batterier. Disse var vel av et merke som kostet et par hundrelapper for et slikt kamerabatteri, tror jeg. Kanskje noen andre her vet hvilket merke det kan være snakk om?

 

 

PP :)

Lenke til kommentar

Se denne tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6677572

Det er ingen fare for at batteriene skal ødelegge kamera under ladning. De lades jo utenfor kamera.

Altitec har denne garantien i tillegg

"Dette batteriet er grundig testet og CE godkjent. Vi garanterer at våre batterier ikke skader produktet ditt på noen måte. Dersom produktprodusenten beviser at en feil skyldes uoriginalt batteri, dekker vi reparasjonskostnadene."

 

Jeg kjøpte 4 stk., og de bare holder og holder - 2 stk i batteriegrepet til 20D'en eller 30D'en og jeg tar over 1500 bilder før ny lading.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...