Gå til innhold

XP2000+ 333Mhz FSB


Serigst

Anbefalte innlegg

Låste opp min XP2000+ i dag.

Satte MP ned til 10.5, og FSB til 166Mhz.

 

Før:

CPU @ 1725Mhz, 133MhzFSB (266DDR)

256Mb RAM @ 400Mhz CL2.5

3DMark2001SE: 11650p

Nå:

CPU @ 1743Mhz, 166MhzFSB (333DDR)

256Mb RAM @ 333Mhz CL2.0

3DMark2001SE: 11850p

 

Øvrig Hardware:

MSI KT4 Ultra

Gainward Gforce4 Ti4200 @ 300,285 Mhz

- Detonator 40.72 WHQL

IBM ATA100 120Gb HD

...... mm....

 

Høres scoren rimelig ut??

Føler at jeg burde fått enda høyere score...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki, Takker!

Hadde trodd at jeg skulle få enda mer ytelse, men da stemmer det nok godt likevel!

Prøvde å sette multipier til 11, men da ville ikke maskinen boote engang, og jeg måtte resette biosen!

Hadde nok klart mer med en bedre kjøler, men jeg vil ha maskinen så rolig som mulig, og da må jeg jo ofre litt overklokkingsmuligheter!

Lenke til kommentar

Quote:


Shepherd skrev (2002-11-23 14:59):

Økt minne båndbredde vil ikke gi særlige utslag på 3dmark scoren.


 

Du kan ikke mene at du ikke tror på det du sier ?

Økt Minnebåndbredde gir den største økningen.

 

Øker du FSB (AGP hastighet og minnehastighet) så vil du oppleve en STOR ytelsesøkning. Du øker også hvor mange mbs CPUèn kan bruke hvert sekund.

 

Øktminnebåndbredde på skjermkortet har også en veldig stor ting og si eller det er vell ikke så farlig det heller? :mad:

Lenke til kommentar

økt minnebåndbredde er en veldig hastighets-økende ting.. men i 3d-mark har ikke den så mye å si.. her er det høyest mulig hastighet på CPU + raskt skjermkort som er tingen!

Quake3 er et eksempel på spill som gir meget stort utslag ved høyere minnebåndbredde.. 133 > 166 MHz på fsb (og minne) skulle gi STORT utslag..

Lenke til kommentar

Opplåsning av FSB hjelper så absolutt, som påpekt, spesielt når minnet i utg.pkt kjører på høyere frekvens enn CPU. Lavere latens hjelper også (du gikk fra CL2.5 til CL2.0 ser jeg) betraktelig.

 

Imidlertid ser jeg at scoren din ikke gikk opp spesielt mye i 3DMark - tipper at du ville se litt andre tall ved å kjøre en mer CPU-bound benchmark som f.eks Sandra. Dette er mer gjetning enn noe annet, men det aner meg at 4200TI kortet ditt allerede hadde nok CPU å spise av i de testene som kjøres og dermed fremdeles er flaskehalsen i systemet. Har du vurdert å overklokke kortet litt med NVIDIAs drivere? Kan være interessant å teste om du får skvisa litt mere ut av grafikkkortet også med bedre minnebåndbredde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...