Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med D-link trådløs router


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem nå. Akkurat kjøpt meg D-Link trådløs router til 750 kr. og var så fornøyd osv, så finner jeg ut at jeg må koble den til den stasjonære pc'en for å gi den bærbare pc'en internett... Men anyway.. Her sitter jeg fast, hvilket alternativ skal jeg velge..? Jeg skjønner ingenting her... :blush:

 

fdfdfdet3.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk=)

 

Men nå har jeg et nytt problem... Den bærbare pc'en nekter absolutt og finne nettverksadressen, har supert signal osv, men denne meldingen kommer opp "Denne tilkoblinge har begrenset eller inge forbindelse. Du kan kanskje ikke koble til internett eller noen nettverksressurser. klikk denne meldingen for mer informasjon"

 

 

Hjeeeelp

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har Telenor.

 

Og det jeg har gjort er sånn(som det sto når jeg installerte programvaren)= Jeg koblet den vanlige grå internett kabelen fra modemet til routeren, så tok jeg en blå kabel(ethernet) og koblet fra routeren til den stasjonære datamaskinen, så koblet jeg på strømmen..(Alle ledninger står i riktig "hull" ja)

 

Men det som skjer på den bærbare er at det kommer opp "ugyldig ip-adresse"

 

Takk=)

 

 

Skrivefeil :blush:

Endret av Chainman
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har Telenor.

 

Og det jeg har gjort er sånn(som det sto når jeg installerte programvaren)= Jeg koblet den vanlige grå internett kabelen fra modemet til routeren, så tok jeg en blå kabel(ethernet) og koblet fra routeren til den stasjonære datamaskinen, så koblet jeg på strømmen..(Alle ledninger står i riktig "hull" ja)

 

Men det som skjer på den bærbare er at det kommer opp "ugyldig ip-adresse"

 

Takk=)

 

 

Skrivefeil :blush:

7587241[/snapback]

 

Hei...

 

Hvis du putter ledningen fra adsl modemet levert av telenor til '"wan" porten på dlinken og velger som på øverste bilde her "dynamic ip" skal dette funke med en gang.... Men det beste er om du setter adsl modemet levert av telenor i "bridge mode" hvordan du gjør dette kan du lese om på www.online.no . Deretter velger du PPPOE i dlinken og skriver inn brukernavn og passord som er levert av telenor.

Lenke til kommentar

Tror han skal få det til å fungere på den enkle måten først...

 

Chainman, jeg tror det er best om du får hjelp av noen kompiser med peiling på data.

SSID = navn på nettverk. SSID gis ut av d-linkrouteren.

Hvis du logger deg inn på routeren så finner du SSID under Wireless.

Deretter prøver du å koble deg opp mot denne SSID med laptopen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...