Gå til innhold

Skal kjøpe prosjektor og trenger hjelp

sindre2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har satt av 7000,- som jeg skal bruke til en prosjektor som skal brukes til en bilsimultor. Ser for meg en skjerm som er 1,5 meter bred i 16:9 format med 1280x1024 oppløsning. Så da spør jeg dere hvilken prosjektor er det som fyller mine krav og samtidig er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til den prislappen? Panasonic PT-AE900 LCD basert hvis du kan få tak i denne. Oppløsning blir ekte 16:9, 1280x720 (og ikke 16:10). Har AE700, rimelig fornøyd med bildet. Du får VGA/HDMI innganger til databruk, og det er strengt talt plug&play. De støyer litt mer enn en Xbox/Gamecube, men dette blir veldig subjektivt :)

1.5m bredt er veldig lite til å være projektorstørrelse. Størrelsen gir deg rundt om 78" stort bilde. Et mer logisk valg med tanke på lerretstørrelse vil være 84" med ~1.9m bredde. Projektoren trenger "bare" å stå 3m unna.

Mer info:

http://www.projectorcentral.com/Panasonic_...culator-pro.htm

Skrevet

Bør jeg heller satse på en prosjektor med 1024x XxX oppløsning da mener du til samme pris og 16:9? Lurere med LCD tv i stedet kanskje

Skrevet

Det er opp til deg :) Projektorer med widescreen blir med en widescreen oppløsning, så da blir det f.eks. 854x480 eller liknende, 1280x720 etc.

Projektor er knallgøy det, men du bør gå for en 16:9 med tanke på potensialet til bruk på film. Projektor + film = mye morro, men lerrett kommer i tillegg og kommer fort på tusenlappen.

Skal du ha noe helt enkelt, gå for all del for et LCD TV. Men det skal mye til for å slå størrelsen man får med projisering med tanke på prisen man betale - projisering gir enormt stort bilde for pengene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...