slash Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Jeg kjøpte en wii til familien min i julegave, og har et problem her. Av og til får jeg meldingen "The system files are corrupted. Please refer to the wii operation manual for help troubleshooting" Det ser ikke ut som at det er noe problem, og det ser heller ikke ut til at noe data er tapt. (Alle Mii'ene er der, er ikke helt sikker på poengsummene da.) Det finnes ikke noe i manualen om hva som kan være feilen. Bortsett fra at feilen kommer av og til, og jeg må restarte konsollen så ser det ikke ut som den GJØR noe.. Noen andre som har problemet, og evt hva som kan gjøres for å fikse det? googling har gitt relativt få og heller urelevante svar.
Kjell Fisk Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Har du sitt i manulaen da? Er det ikkje også mulig å "gjenoprette" konsollen på Wii options?
svenka Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 (endret) Eneste som e kan fatte vil lause(skriver paa wii'en:p) problemet er nok aa formatere:) Du klikker paa wii ikonet nede venstre hjQrne (oppstarts menyen) og klikker deretter paa wii settings. Du blar til siste side og trykker paa en knapp der det staar noe med formater:) Endret 27. desember 2006 av Mithos
slash Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Skrevet 27. desember 2006 Jeg skal teste å formatere den neste gang jeg stikker innom folka, dvs i morgen. Kanskje litt kipt å miste alle Mii'ene og wiisports-poengsummene, men jeg får vel bare bite i det sure eplet og håpe en formatering fikser det. Venter enda på svar fra nintendo, tror kanskje jeg skal vente med formateringen før jeg hører fra de. raging king: ja, jeg har "sitt" i manualen, det er derfor jeg skriver at jeg ikke finner noe om hva som kan være feilen der.
Josh! Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Mii'ene kan du også kopiere til Wiimoten...
slash Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Skrevet 27. desember 2006 Pricks, sd kort er da langt i fra gratis. Mp3: takk for tipset!
GtReBra Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 vel 100 kr eller noe sånt for 512 MB så er ikke akkurat mye.
enl Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Har lest om noen folk som har store problemer med dette, og en av dem fikk en ny maskin med nøyaktig samme feilen :S Sjekk forøverig denne siden: Wii have a problem: System files are corrupted
Pricks Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Pricks, sd kort er da langt i fra gratis. Hva så? Det er en løsning på problemet, og dessuten er det ikke dyrt i det hele tatt.
slash Skrevet 28. desember 2006 Forfatter Skrevet 28. desember 2006 (endret) Det er det jeg stusser litt på pricks, det er ikke nødvendigvis en løsning på problemet, bare en mulighet for det. Etter julehysteriet har jeg ikke råd til å bruke penger på noe, aller minst ting som kan vise seg å være unødvendig. Siden folk sier at denne feilen behøver retur av maskinen så kan det være at kjøpet ville vært unyttig. (selv om jeg sikkert hadde fått bruk for kortet en eller annen gang.) Takker dog for tips. Har enda ikke hørt noe fra nintendo. //edit: Har fått en mail fra bergsala nå, der de sier jeg må levere inn maskinen. Er fryktelig ergelig, da både familien og jeg har mye glede av denne nå i ferien da familien er samlet og har tid til sånne ting. Endret 28. desember 2006 av slash
Pricks Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 Altså, hvis de fikser maskinen så har du jo backup av savegames osv. på SD-kort så du slipper å begynne fra begynnelsen Og jeg tror ikke savegames er knyttet til en spesiell konsoll..?
Excelsion Skrevet 28. desember 2006 Skrevet 28. desember 2006 At man kan riskere at man kjøper ett mandagsprodukt er jo noe alle må regne med når man kjøper elektronikk idag. Det er så mye dill at det stort sett alltid er noe. Plager det dere, send den inn. Er det overkommelig, la være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå