Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er Det Noe Feil Med Rammen Min?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjøpte for noen uker siden lydkort, ram og harddisk. Men det virker som det ligger en feil i rammen for systemet blir veldig ustabilt og rart. Blant annet når jeg spiller bf2 kommer det plutselig ekstremt med lagg og renderingen blir helt feil :hrm:

Den gamle rammen min er av typen Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.55-2.95V Dual Channel

Og de nye brikkene jeg bestilte er av typen OCZ 1024MB Premier Dual Channel PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz

For meg ser det ut som de er helt like i specs men det er noe feil merker jeg... Har ikke noe med at de gamle er klokka og ikke de nye for det sørga jeg for at det ikke ble ved å ta default innstillinger i BIOS. Kan jo legge med noe bilder på hva som skjer i bf2 da

screen006lh3.jpg

screen005df3.jpg

screen007fn1.jpg

screen008zb0.jpg

Er jo veldig irriterende når det kommer sånn der, Men det er ikke der hele tiden. Noen ganger funker det smertefritt mens andre ganger er det helt fælt.

I desktop så er det også ofte at det er svart skjerm innimellom men bildet kommer tilbake etter noe sekunder. Har også lagt merke til at prossesoren jobber mye mer nå enn det den gjorde før...

Jeg har prøvd å sjekke med bare de gamle brikken og da tok det bare veldig lang tid å laste inn OS, noe det forøvrig har begynt med begge inni også...

Kjørte Prime 95 for å sjekke forskjell og da var det ca. 1 sekund forksjell mellom 1 og 2 gig med ram. Veit ikke om det er mye eller ikke jeg...

Kan det være mulig at det bare er prossesoren min som begyner og bli litt gåend?

Noen av mine andre specs er:

AMD CPU Athlon-64 3500+ S-939 2.2GHz 512kB Boxed ikke veldig bra men

Asus Mainboard S-939 nForce4 SLI ATX Dual PCI-E Audio 2xGbLAN 2x1394 SATA Raid

Aopen VGA-Card GeForce 6800Ultra 256MB PCI-E 2xDVI TV-Out Retail

Håper dere kan hjelpe meg...

Si ifra om det er noen andre ting som dere også må vite...

EDIT1: Fant tilfeldigvis en slik minnetest på nettet. Brant den ut og boota den direkte fra cden, uten å være i windows. Den lot jeg kjøre i 5 timer og den fant ikke noe feil....

Endret av hailgodset91
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser vel ut som artifacts...?

EDIT: lære seg å lese... plystre... Prøv med bare den nye rammen?

Endret av Mixy
Skrevet (endret)

jepp alt er standard innstillinger ikke noe som er klokka eller noe... satte standard før jeg satte inn den nye rammen første gangen

EDIT1: Nei der starta den svarte skjermen å komme igjen, bare jeg trykker på oppdater på opera så blir skjermen sort også kommer den tilbake etter 2 sek

EDIT2: Tror jeg prøver å sette inn bare den gamle rammen min jeg, men først skal jeg skrive ut det retur skjema til netshop

EDIT3: Nå kjører jeg bare gammal ram, det blir ikke noe svart skjem nå så det ser ut til at det er den nye rammen det er noe gæernt med, egentlig er jeg litt glad. Det kunne vært værre, defekt skjermkort f.eks. :hmm:

Endret av hailgodset91
Skrevet

Nå funker det helt fint, klageskjema til netshop er fylt ut og embalasje til rammen er funnet fram.

Skal sende den tilbake i morra, også trur jeg at jeg kjøper et ekstra par til av den OCZ rammen og selger geil rammen så jeg har 4 OCZ brikker istedet for 2 av hver

Tusen takk for hjelpa :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...