Gå til innhold

x1950xtx vs 7950GT ?


Duplo

Anbefalte innlegg

Da skal jeg endelig bytte ut den 3 år gamle skranglekassa med ny hardware igjen =)

Men er litt stuck når det kommer til valg av skjermkort. Har aldri likt ATI inntil jeg fikk et x800 kort som erstatning for mitt gamle Fx5900 som ble kranglete.

 

Etter å ha oppdatert den 3 år gamle informasjonen min om skjermkort valgte jeg et

XFX 7950GT 570M (Dette..)

Men så så jeg ukens tilbud på Komplett. Et Sapphire X1950XTX kort til en 100 lapp ekstra.. (Det her..)

Og da falt jeg litt av lasset. Men har fått med meg at det er HDR og litt sånn som ikke var på Nvidias 7xx0-kort..

 

Spiller aldri på mer enn 1280x oppløsning, men er jo glad i maks grafikk uten lagg.

Glad i FEAR :love: Men blir så enkelt når du får 5 sekunders tenkepauser pr 1 sekund spilletid hver gang du møter på en utfordring som innebærer eksplosjoner, blodsprut og et utellelig antall kulehull i alt som kan (og ikke kan) treffes.

 

Burde jeg gå for XFX 7950 kortet (som ikke har noen vifte btw :love: ), eller vil Sapphire kortet være en bedre investering. (ikke sett noe særlig på OC-muligheter)

 

Resten av hw-handlelista ser noe slikt ut:

A-64x2 4200+ (65W)

Corsair 2x1GB CL5 800mhz

MSI K9N nForce 590 SLi

 

Nå må det kanskje nevnes at jeg kanskje kan tenke meg å kjøre SLi en gang. Litt dumt om jeg da velger ATi kortet =S

 

Noen som har råd, tips, eller noen nyttige innspill?

Takknemlig for all hjelp =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...