RogueAlien Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Skrevet 11. mars 2007 Jeg er glad for å se at folk er interessert. Jeg kan godt sette i gang en runde igjen snart. Nå skal jeg derimot snart flytte så jeg vet ikke helt hvordan det blir da men jeg tror jeg skal rekke og sette i gang noe før det og etter at all flyttinga er gjort. Men var det Star Wars D20 RPG dere ville ha da? Jeg har ikke kjørt noen Star Wars spill som GM enda men en første gang for alt. Så er det jo egentlig det samme regelsystemet for det som det er i D&D 3,5 da.. Hadde vært kult faktisk. Har lenge fantasert om et lite romeventyr så noen ideer har jeg nok på lager også. Og man trenger bare hovedboka. Ikke nødvendig og stresse med masse annet hvis ikke du allerede har.
mESA Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Greit. Bare vi får i gang dette er jeg spent på hvordan det funker. jeg er klar for å sette meg inn i det
RogueAlien Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Skrevet 11. mars 2007 (endret) Skaff deg denne Star Wars D20 Core Rulebook Revised. Også kan du laste ned OpenRPG som er linket til i første del av denne tråden. Det er da viktig at du følger innstallasjonsinstruksene som står på den siden. Ellers vil det ikke virke. Det er det programmet vi bruker for å spille PnP rollespill over nettet. Endret 11. mars 2007 av RougeAlien
Vrengtpolvott Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Må alle som skal spille ha boken? Holder det ikke bare at GM har boken?
mESA Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Trur ikke alle trenger den, men kanskje det blir mye å lete frem for GM om han skal bla i boken for alle. Me dunno :|
Vrengtpolvott Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Var slik vi gjorde det når jeg spilte IRL ihvertfall, da satt GM med boken, mens alle andre satt foran så de ikke kunne se i boken selv.
fffuuu manchu Skrevet 11. mars 2007 Skrevet 11. mars 2007 Det er viktig at alle har Core Rulebook, da denne boken inneholder masse informasjon for spilleren. Blir litt slitsomt hvis DMen må bla opp for andre spillere, så skrive all info inn i chat-en.
RogueAlien Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Skrevet 11. mars 2007 (endret) En av de store grunnene til og ha boken selv er når man skal lage en rollefigur. Hvis vi satt rundt et bord hadde dette ikke vært et problem men når vi er hver for oss selv så blir det vanskelig og lage en karakter når man ikke kan se og lese på ting i boka. Noen ting kan selvfølgelig jeg si men du vil jo ha problemer når det gjelder alle rasene og feats som du kan velge i mellom. En løsning hvis noen ikke har boka er at jeg lager karakteren for deg. Noe som jeg har gjort for andre tidligere. Men da blir valgfriheten din enda mindre. For jeg gidder ikke sitte og ramse opp info om hver rase osv. Det tar bare for lang tid. Bare si meg om du vil være en som skyter ting, studerer ting, eller kjører ting. Hva som helst. Bare gi meg et eksempel på hva rollefiguren din driver med. Også skal jeg lage en figur av det. Endret 11. mars 2007 av RougeAlien
mESA Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Anngående class, er det sånn "jeg vil bli jedi", så blir man jedi ? Eller wtf da blir vel alle jedi :|
RogueAlien Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 (endret) Anngående class, er det sånn "jeg vil bli jedi", så blir man jedi ? Eller wtf da blir vel alle jedi :| 8137953[/snapback] Vel jeg har tenkt å spille dette i Galactic Civil War eraen og da finnes jo ingen jedier igjen untatt Obi Wan Kenobi og Yoda. Så derfor kan ingen av dere spille jedier for det er inget sted dere kunne fått trening. Det eneste lignende er Force Adept, som er en class med folk som bruker kraften men kan ha sin lære og opphav fra andre kulturer, ofte primitive, som ikke har noen jedi tempeler. Disse er mere som shamaner, prester, trollmenn, lærde etc. Men jeg forventer uansett at det blir en variert blanding av classer mellom dere. Så jeg vil ikke ha flere enn en Force Adept i gruppa. Derfor må dere alle skrive inn her hva dere vil være. For info så er Galactic Civil War eraen den som er settingen i de gamle filmene. Episode IV, V og VI. Her er en link Wookiepedia - Galactic Civil War Endret 12. mars 2007 av RougeAlien
fffuuu manchu Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Jeg vil gjerne være en Scoundrel, og multiclasse til Soldier. Kommer også til å ta pilot-skill. Rase er TBA.
RogueAlien Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Jeg vil gjerne være en Scoundrel, og multiclasse til Soldier. Kommer også til å ta pilot-skill. Rase er TBA. 8138212[/snapback] Noteres
mESA Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 BountyHunter virker kjekt å være, men det er vel mest onemanshow og er som regel ikke i gruppe. Hvilke classer og raser er mest vanlig i RPG?
RogueAlien Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 (endret) BountyHunter virker kjekt å være, men det er vel mest onemanshow og er som regel ikke i gruppe. Hvilke classer og raser er mest vanlig i RPG? 8138333[/snapback] Ta og bla i Wookiepedia for det skulle være litt info om raser der. Denne lista er laaaaaaaaang List of Sentient Races & Species Men her er noen av de som står i hovedboka og som er de vanligste spillerasene og så kan du jo bare sjekke disse i lista hos Wookieepedia. Humans Bothans Cereans Duros Ewoks Gamorreans Gungans Ithorians Kel Dor Mon Calamari Quarren Rodians Sullustans Trandoshans Twi'Leks Wookiees Zabrak Endret 12. mars 2007 av RougeAlien
fffuuu manchu Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 (endret) Etter å ha bladd litt på Wookiepedia, tenkte jeg å rulle en Cathar. EDIT: De har stats i Ultimate Species-boka (eller hva den nå heter), men har ikke den boken selv. Har du den, RogueAlien? Endret 12. mars 2007 av Bakkland
RogueAlien Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Ja jeg har den. Her er statsene. *+2 Dexterity, -2 Intelligence *Medium size *Base Speed 12 meters *Natural Weapons(klør og tenner 1d6, no attack of opportunity.) *Free Language Skills: Read/Write and Speak basic Catharese.
fffuuu manchu Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 Har de ikke prehensile tail også? Mener å huske det fra sist jeg spilte en. Anyways, jeg skal begynne å tenke opp et konsept. Har du tenkt noe på hvilken planet vi skal starte på?
RogueAlien Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Skrevet 12. mars 2007 Har de ikke prehensile tail også? Mener å huske det fra sist jeg spilte en. Anyways, jeg skal begynne å tenke opp et konsept. Har du tenkt noe på hvilken planet vi skal starte på? 8138725[/snapback] Dere begynner på en liten romstasjon i bane rundt Tatooine.
mESA Skrevet 12. mars 2007 Skrevet 12. mars 2007 http://starwars.wikia.com/wiki/Falleen En slik skal jeg være;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå