RogueAlien Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Skrevet 6. januar 2007 Jeg har gjort klar noen bra maps også nå!
McPersen Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Har hatt en helg nå med mange vakter, og lite søvn. Skal på igjen om noen timer. Så vet ikke om jeg er våken nok til å være med ikveld. Men har ledig tid mandag, tirsdag, og torsdags kveld. Og fredag eller lørdag, vet ikke helt enda. Søndag skulle være ganske grei den og. Så skal jeg få sjekket det nye programmet ditt også.
RogueAlien Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Skrevet 7. januar 2007 Jeg har visst noen connection problemer mellom MapTool og brannmuren min.. Må prøve å ordne det.. Foressten hvordan finner man ut hvilken port man skal bruke?
RogueAlien Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Skrevet 11. januar 2007 Kan folk være så snille og si ifra om de kommer til lørdagen eller ikke? Det hadde hjulpet meg.
Totenkopf Skrevet 5. mars 2007 Skrevet 5. mars 2007 Så, hvordan gikk det egentlig med dette prosjektet? Spiller dere fortsatt eller falt korthuset sammen?
RogueAlien Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Skrevet 8. mars 2007 Så, hvordan gikk det egentlig med dette prosjektet? Spiller dere fortsatt eller falt korthuset sammen? 8081765[/snapback] Nei det har ikke vært noe mer spilling på veldig lenge og vi har ikke noe kontakt. Jeg har egentlig ikke tid til dette på en stund alikevel. Beklager..
fffuuu manchu Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Hvis du har lyst å starte opp igjen engang, RogueAlien, så skal du bare kontakte meg hvis du trenger en Wizard Epost: joeranpettersen at gmail dot com
RogueAlien Skrevet 9. mars 2007 Forfatter Skrevet 9. mars 2007 Hvis du har lyst å starte opp igjen engang, RogueAlien, så skal du bare kontakte meg hvis du trenger en Wizard Epost: joeranpettersen at gmail dot com 8118056[/snapback] Kult. Da skal jeg gi deg beskjed hvis jeg starter opp igjen snart.
Vrengtpolvott Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Bare spilt litt rollespill hos en kompis før, men kan grunnreglene, kan godt bli med en gang hvis dere trenger en warrior
fffuuu manchu Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 Bare spilt litt rollespill hos en kompis før, men kan grunnreglene, kan godt bli med en gang hvis dere trenger en warrior 8118370[/snapback] Alle lag trenger et meatshield til å stoppe fienden. Du er med til jeg får laget et Flesh Golem.
mESA Skrevet 9. mars 2007 Skrevet 9. mars 2007 (endret) Jeg vet ikke hva dette er engang.... Har aldri spillt rollespill :| (utenom Risk, noe som ikke var en slager.) Hmm... men hvis det er noe lignende hva jeg har i hodet mitt om hva det er, så virker det kult. Men jeg er sikkert den eneste som vil game starwars:p Endret 10. mars 2007 av MeSa
fffuuu manchu Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Risk? Ikke et rollespill. Langt derifra. Les her.
mESA Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Yes. Da var dette noe lignende jeg tenkte på. Ikke risk nei. WoW, Gothic, Diablo og lignende er vel RPG? Men jeg vil teste StarWarsRPGgreiene, om noen er interessert. Jeg vet ikke hvordan noe av det greie funker, men virker spennende alikavel.
fffuuu manchu Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Yes. Da var dette noe lignende jeg tenkte på. Ikke risk nei. WoW, Gothic, Diablo og lignende er vel RPG? 8119539[/snapback] Nja, penn-og-papir RPG er veldig annerledes enn de fleste data-RPG'er. For det første fokuseres det på karakterutvikling og rollespilling, og ikke så mye slossing som i f.eks. WoW eller Diablo. Der data-RPG'er ofte har dusinvis av fiender som du sloss med når du f.eks. reiser mellom byer, er det mer vanlig i penn-og-papir, å bare ha noen få kamper, hvis noen i det hele tatt. Det er hovedsakelig for at kamper i p&p tar mye lengre tid å sette opp. Derfor er det vanlig i p&p at individuelle kamper er viktigere for historien enn i data-RPG'er. Det er også viktigere med en bra karakter i p&p. Der hvor interresant karakteren din i WoW måles utifra stats og gear, måles karakteren din i p&p mer etter hvor bra den rollespilles. Å drepe en drage i WoW skjer hver uke og er noe alle har gjort, men hvis du dreper en i p&p er du legendarisk og barder vil synge om deg i årevis etter. Dette er det jeg selv foretrekker når det gjelder p&p. Men det er ganske fleksibelt, og kan spille på mange forskjellige måter. Hvis man absolutt vil spille det som en data-RPG, så kan man det. (Tror det var Redsword som begynte å skyte piler på tønner midt i byen fordi han trodde det var gull i dem. Han holdt på å bli arrestert :!: ) Men det er min mening at spillet burde spilles som et 'roleplaying' game, ikke et 'rollplaying' game (betyr at det burde fokuseres på karakterbygging fremfor statbygging). Men jeg vil teste StarWarsRPGgreiene, om noen er interessert. Blir gjerne med på Star Wars, hvis RogueAlien vil sette opp en campaign. Jeg vet ikke hvordan noe av det greie funker, men virker spennende alikavel. Kan være komplisert i begynnelsen, men du skjønner mer etterhvert.
mESA Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Da trenger jeg vel Star Wars D20 Rulebook? Skal jeg klare å skaffe det;)
fffuuu manchu Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 Dette er vel den siste utgaven. Har den ikke selv Men behøver ikke stresse med å kjøpe den. Vi vet jo ikke engang om det blir noe enda.
fffuuu manchu Skrevet 10. mars 2007 Skrevet 10. mars 2007 (endret) Hehe, skjønner EDIT: Forresten, da kan jo kanskje denne, denne, og denne være noe. De er ganske interesant å bla i, selv om man ikke spiller. Endret 10. mars 2007 av Bakkland
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå