Gå til innhold

Hvordan "forgifte" våpen i Gothic 3? *LØST*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer litt på dette, jeg. Jeg vet at det skal gå an å forgifte våpnene dine, men jeg vet ikke hvordan! Jeg har for lengst lært meg ferdigheten "Poison weapon" eller hva den heter, men jeg hva mer trenger jeg? Må jeg kjøpe flasker med gift? Hvor får jeg i så tilfelle kjøpt disse? Hvem selger dem?

Endret av Hr. Jenssen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror han alchemist typen i Kap Dun har noen flasker, husker ikke hva han heter i farta :)

Hvordan du fikser det på våpna har jeg ingen peiling på :p

Skrevet
Hvordan du fikser det på våpna har jeg ingen peiling på :p

7596589[/snapback]

Hmm, nei, jeg får vel bare prøve meg frem da. Får sjekke om det går an å gjøre det på en alchemist's bench, eller på en anvil. Uansett, takk for tipset. Skal sjekke det ut med en gang. :)

Skrevet

Er det ikke bare å klikke på flaska i inventoryen da? Mener å huske at man da fikk opp et valg om hvilket våpen man skulle forgifte.

Skrevet
Er det ikke bare å klikke på flaska i inventoryen da? Mener å huske at man da fikk opp et valg om hvilket våpen man skulle forgifte.

7605236[/snapback]

Hmm, kanskje det. Jeg fant dog ikke noen som selger gift-flasker i Cape Dun. Men jeg fikk på et annet sted kjøpt meg en "make poison" oppskrift, så da får jeg bare lære meg den kunsten, da. Regner med jeg får lært det i Varant et sted. :)

Skrevet

Litt treig av meg men har du fått det til nå? du har sikkert rensa Cape Dun (?) så det er ikke så rart du ikke fant det der kom jeg på, han er nok død da :)

Om du vet hvordan du gjør det må du gjerne skrive en liten mini-guide her :whistle:

Forresten; er det Kap Dun eller Cape Dun? ser at det er litt usikkerhet rundt det, mange steder på nettet står det Kap Dun og andre Cape Dun :S

Skrevet (endret)

Nei, jeg har ikke prøvd meg særlig på Gothic i det siste. Har spilt relativt lite generelt, faktisk. Men så snart jeg finner ut hvordan jeg gjør det, skal jeg skrive om det her! :)

Angående Cape/Kap: Det er vel ganske frivillig. Kap Dun er det originale navnet. Altså det navnet som byen har i den tyske versjonen av spillet. Det er i den engelske versjonen at det engelske ordet "Kap" - som betyr "kapp" på norsk og "cape" på engelsk - har blitt oversatt direkte til "cape". "Cape" betyr jo "Kapp" på norsk også da så det blir jo ikke feil å oversette sånn heller da. :)

EDIT: Jeg snuste litt rundt på nettet, og her fant jeg ut følgende:

Alchemy skills:

Brew poison - The alchemist in Ben Erai, but it is bugged and you cant learn it

Poison weapons - The alchemist in Ben Erai

Poison arrows - The alchemist in Ben Erai

Skal sjekke ut der så snart jeg klarer. :)

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

fra denne tråden: http://forum.jowood.com/showthread.php?t=136300

once you learn the skill poison blade and have bought poison from a merchant (both can be obtained from alchemist in ben erai) you click on the potion and a menu appears for your swords that u can poison. it is exactly the same as sharpening. once you double click on the weapon you want to poison there should be a green raindrop looking icon on the bottom part of the blade. To poison an opponent you hold right click and then tap left click. I've only poisoned my self-forged sharpened bastard sword and it works fine. good luck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...