Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'ens siste dager?


Anbefalte innlegg

Har hatt noen problemer med pcen i det siste. Dette fikk jeg fikset ved å formatere, reinstallere drivere osv.

I dag så skulle jeg spille et lite spill som het "linerider" plutselig så skrudde pcen seg av uten forvarsel. Når jeg da startet pcen så virket alt helt fint til jeg skulle spille Wow.

 

Jeg går rundt å ting flimrer mens jeg hakker bortover, så plutselig så gjentar den samme framen seg i 4 sekunder før jeg står et helt annet sted. Noe av det samme i Wolfenstein Enemy Territory hvor jeg kan se på grunn texturene på figurer osv.

 

Hardware specs:

 

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz

Abit NF8, nForce3 250Gb, Socket-754, ATX

Hiper Strømforsyning ATX 580W

Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB

Asus V9950SE GeForce FX 5900 128MB DDR

 

 

Voltages:

 

Cpu Core: 1.6v

litt merkelig hvorav den vanligvis ligger på 1.5v?? har ikke klokket pcen og jeg kan heller ikke skru ned volten.

 

12v = 12.51v

 

3.3v = 3.5v

 

5v = 5.21v

 

Tror ikke det er nødvendig å nevne resten.

 

Har prøvd/sjekket:

Har prøvd å kjøre mem test og det fungerer så det er ikke noe feil med minnet.

Det er ingenting feil med temperaturen på skjermkortet når jeg ha hånden oppa skjermkortet så lenge jeg vil.

Cpu ligger på 45 grader så antar at det ikke er noe feil der heller.

Har oppdatert skjermkort driverene til de nyeste.

Har oppdatert Bios til det nyeste.

 

 

Skal prøve:

3Dmark 2005 for å se hvordan skjermkortet reagerer.

 

Må formatere pga virus igjen -.-

 

Jeg skal ta av den modifiserte skjermkort kjøleren og rense for kjølepasta å ta på ny.

 

Støvsuge og blåse agp + hovedkortet fritt for støv.

 

 

Det er ikke noe feil med skjermen ettersom at skrivebordet og alt annet er i orden og dette bare skjer når jeg skal spille spill som krever grafikk.

Hadde et bilde men finner det ikke igjen.

 

Jeg vurderer å kjøpe nytt hovedkort, cpu og skjermkort sånn at jeg kan bytte til pci ex med det samme.

 

 

Jeg vil komme med oppdateringer så fort som mulig så vi kan avdekke feilen(e).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten Update:

Har nå prøvd å kjøre 3Dmark 2005.

På den 1 testen så loader den også bare stopper pcen til jeg da får blåskjerm når jeg klikker på en knapp.

 

Den 2 testen nesten samme symptom ingenting fungerer.

 

Den 3 testen fungerer bra bortsett fra at jeg kjører med 3-7 fps igjennom hele greia.

 

Når den testen er ferdig og den skal over til cpu osv så henger pcen seg og skjermen skrur seg av pga ingen signal. Ingenting skjer og jeg må bruke svenske knappen.

 

Bilder fra de forskjellige spillene:

post-60956-1166986099_thumb.jpg

 

Wow virker normalt untatt i oppstart og at ting blinker og blir borte når jeg spiller.. kan se om jeg får tatt noen bilder senere

Endret av w0lfr4m
Lenke til kommentar

Har modifisert kjøleren selv, og som jeg skrev så kan jeg legge hånden bak på skjermkortet, her er det så og si kaldt og det skulle ikke være noen varmeproblemer.

Skal ta av kjøleribben osv i morgen for å vaske og legge på ny pasta og se om dette hjelper.. Skal da også blåse pcen fri for støv med kompressor så vi får se om det blir noe bedre da.

 

[/b]Enda en liten update:

Det viser seg at skjermkortet mitt er allergisk mot støv... Støvsugde agp porten igjen og fjernet synlig støv fra skjermkortet og alt er bra igjen.

 

Her er bilde etter at jeg støvsuget:

etterst_vsuge.bmp

 

 

 

Skal fremdeles gjøre de tingene jeg har under "Skal prøve". Jeg trenger og formatere pga virus og jeg vil gjerne få pcen i top stand.

Skal fremdeles komme med updates nå og da for å si ifra om problemet vedvarer :)

 

Takk så lenge!

Endret av w0lfr4m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...