Gå til innhold

Fist weapons vs. Sverd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

60 rogue combat spec;

Fist gir deg 5% mer crit chance(dobbel dmg).

Har hørt at fist weapons ikke kan disarmes, stemmer dette?

Swords gir deg 5% chance til å få et ekstra angrep(dobbel dmg), som igjen kan critte.

Dermed blir det vel til at Sword spec > Fist spec.

Men noen med litt peiling sa at sword spec var bugga og ikke fungerer helt som det skal men bare reseter swing timeren. Noen som vet om dette stemmer?

Hvis det jeg har hørt stemmer kan vi komme fram til at:

Fist weapons spec = 5% crit chance og kan ikke disarmes(noe som er deilig i PvP).

Sword spec = bugga, jeg vet ikke helt hva det vil si at det ikke gir deg et ekstra attack men bare reseter swing timeren vil si.

Noen som har litt peiling som kan avkrefte/bekrefte det so mer nevnt her og si hva som er best av disse to? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De er mye heftigere for alliance enn horde da! :p ikke si at horde sine ser bedre ut, for de kan man ikke se:S

7565333[/snapback]

Husker ikke helt hvordan horde sine ser ut, men alliance fists'a er jo blå og gull-farget, aka gay.

Skrevet
De er mye heftigere for alliance enn horde da! :p ikke si at horde sine ser bedre ut, for de kan man ikke se:S

7565333[/snapback]

Husker ikke helt hvordan horde sine ser ut, men alliance fists'a er jo blå og gull-farget, aka gay.

7565358[/snapback]

haha paladins = blå og gullfarget:P

men det finns andre fist weapons... black drake claw er drit heftige.... (horde sine ser ut som lvl 5 fist weapon...

OT: om du vil ha pvp våpen burde du vurdere mace... mace stun effect eier i pvp=D

Skrevet (endret)

Jeg får nok honor til GM våpen i morgen(JA på selveste julaften :p litt pussig sammentreff egentlig)

Og da tenkte jeg at jeg skulle ha sverd fordi sword spec > fist spec og sverda er mye kulere, men så ble jeg fortalt at fist ikke kan disarmes (stoooort pluss) og at sword spec er bugga (relativt stort minus :hrm: ).

Edit: trykkleif

Endret av Tor-Gunnar
Skrevet

Swords er da vel like bra, minst? Om ikke bedre enn fist wep spec?

5% for et ekstra attack, altså dobbelt så mye damage. I tillegg kan det critte, altså enda mer damage.

Skrevet

Stemmer, men som nevnt sies det å være bugga...

At det bare reseter swing timer og ikke gir et ekstra attack.. Vet ikke helt hva det innebærer, håpet en som Deetee ville komme innom og slenge opp en lang utregning om dette, men so far no luck (Kan noen få Deetee hit? :whistle: )

Skrevet

7565333[/snapback]

7565358[/snapback]

Voks opp.

Skrevet

7565333[/snapback]

7565358[/snapback]

Voks opp.

7566312[/snapback]

/flex

Skrevet

Problemet med fist-våpen så langt i WoW, har vært at det ikke er så mange. Finns drøssevis med greie sverd og daggers.

Nå som Rank 14 fist kan skaffes relativt lett, ville jeg gått for fist. Kult og ha noe som ikke alle andre har. Mace er også kult :)

Skrevet

Det er mer damage i swords enn fists - gitt samme typpe våpen. ( altså lik spd min/max dmg ) dog meget snevert. Da snakker jeg om GM fistsa. Du vil få mer DPS av longsword/quickblade enn 2xGM fists.

Her snakker vi bare typ tap av 15 base dps.. Med GM fist og frostwyrm offhand fisten, ville det nok igjen gitt mer damage - men om man legger til Ibliz til sverd, hadde det gitt mer igjen.

Sverd > Fists hva damage angår.

Noen liker dog å bruke fists med PvP hemo spec, pga de 5 ekstra critsa, men synes ikke det er godt nok poeng til å ta noe som er bittelitt dårligere. Ser fett ut men. Kjipt at man ikke får kjøpt en fist a'la Quickblade som er kjappere i offhand.

Husk at swordspec triggrer på både main og offhand, og når en swordproc går av, så triggrer det et MH attack ( selv om det går av i offhand ). Og øker sjans til å triggre ved alle +haste modifiers. Rapidity libram, slice'n'dice, bladeflurry, kiss of the spider - etc etc.

Skrevet

Trodde rogues hadde en talent som inngikk i nesten alle roguespecs og økte critdamage med 30%.

Da er vel 5% crit > 5% ekstra slag såfremt man ikke har høy sjangse for crit uten de 5% ekstra.

Skrevet (endret)

30% extra critdamage bonus ja, lethality i assasination - Denne inngår ikke i alle builds, og man her den ikke når man kjører fist/sword - grunnet man får mer dps per talentpoint for potency kontra lethality.

Det er ikkeno "5% crit > bedre enn 5% hit, om ikke man har x og y fra før av" - % chance to get an extra attack, vill alltid være bedre enn crit.

Endret av DeeTee
Skrevet
Trodde rogues hadde en talent som inngikk i nesten alle roguespecs og økte critdamage med 30%.

Da er vel 5% crit > 5% ekstra slag såfremt man ikke har høy sjangse for crit uten de 5% ekstra.

7568279[/snapback]

Flere faktorer som spiller inn her.

For å ta et enklere eksempel - sword spec for warriors mot axe spec for warriors.

Axe spec KAN gjøre at en Hamstring critter for 90 i stedet for å hitte for 45.

Axe spec KAN gjøre at en MS critter for 2k i stedet for å hitte for 1k.

Sword spec KAN gjøre at en Hamstring utløser en ekstra sving med 2h'en din. "Total skade" blir da 45 + weapon damage som KAN critte, misse, dodges, bli parert.

Sword spec KAN gjøre at en MS utløser en ekstra sving med 2h'en din. "Total skade" blir da MS + weapondamage, som muligens hadde vært mindre enn et MS crit, men husk på at både MS og den ekstra svingen kan også critte, da snakker vi en 60-80% mer damage enn kun ett MS crit.

Jeg tok selv MH fistweapon som warrior. Kun for looks egentlig ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...