Gå til innhold

Blodige spill i lekebutikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg ser på aldersgrensen som "anbefalt" aldersgrense.

Det er ikke slik at: I dag er du 12 år så fra i dag av skal du få lov til å spille World of Warcraft. I går var du bare 11 år så da fikk du ikke lov.

Det er eg heilt einig i. Det er ei anbefalt aldersgrense, og etter mi meining, er aldersgrensene på spel ofte litt konservative (i motsetning til aldersgrensene på film). Men dei spela som får 18+ synest eg stort sett fortenar det. Uansett, eg synest det er heilt greit å kjøpe eit spel med 15-årsgrense til ein 13-åring, dersom ein har gjort ei vurdering av innhaldet og gått god for det. Dessverre mistenker eg at det er er veldig mange foreldre som ikkje gidd å sette seg inn i slike ting.

Ble kanskje litt OT.

7566907[/snapback]

:) Det vart nok det. Det var vel ikkje aldersgrenser generelt denne tråden skulle handle om.

Kay

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er et poeng i trådstarters post, i og med at foreldre (av den dumme sorten) plutselig kan plukke med seg GTA fra hylla på Brio til sin 7 år gamle sønn. Heldigvis blir det færre og færre av disse. I det store og det hele er det vel egentlig lekebutikkene det går utover. For hvem av oss kjøper spillene sine på en leketøysforretning? Tror GTA og Gears of War rotner i hylla på Edwis.

7561831[/snapback]

Det som er poenget er at det er Ganske så mange her i HW som er over 30 år og har barn så til Alle de! Aldersgrensen står Nederst til Høyere :p

Skrevet
Herregud da, det er nå ikke farlig og selge 18+ til småunger....

Jeg låner nå vekk spill som GTA, Hitman osv. til småunger under 6 år, di klikker nå ikke di, hehe......

7562742[/snapback]

HEHE! det var virkeligt morsommt for du låner sikkert GTA til 6 åringer (NOT!) :nei:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...