Gå til innhold

portering av nummer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg skal porter telefon nummeret må jeg si ifra til den operatøren jeg har telefon nr fra eller ordner det seg automatisk når jeg bestiller det nye abonnementet

7560256[/snapback]

 

 

Som regel skal dette skje automatisk, en prosess din nye operatør setter i gang. Dog viktig at du IKKE sier opp ditt gamle abonnement før nr er portert, den nye operatøren din sørger for å fikse dette. Husk at det må være samme person som står som juridisk eier hos begge operatørene.

Lenke til kommentar
Jeg har netcom young talk som jeg tegnet før jeg ble 18, dermed er det vel mamma som er juridisk eier?. No har jeg bestilt mobil med tele 2 pluss abonemang og portering. Da har jeg oppgitt mitt navn osv på bestilling. Da jeg er 18 år gammel no. Kan det bli problemer?

7566682[/snapback]

 

Ja det kan bli problemer.

 

Mindreårige har ikke lov til å tegne abonement (les ikke lov til å anskaffe seg gjeld), så derfor kan jeg med så si 100% sikkerhet si at ditt abonementet står i mora ditt sitt navn

 

Det du burde gjort var å endret juridisk eier av abonementet ditt, slik at du står som eier FØR det blir portert over. Slik som det er nå så vil porteringen din mest sannssynlig bli avvist.

Endret av Loko
Lenke til kommentar

Blir garantert problemer, ja. Jeg hadde Chess registrert på meg som privatperson. Så tegnet jeg Tele2 Bedrift, med meg via mitt org.nr som juridisk eier. Selv om navnet var likt i begge tilfeller ble det tull i og med at det skulle over fra personnummer til org.nr.

Lenke til kommentar

Som tidligere sagt blir det garantert problemer her. Må stå samme navn som juridisk eier begge stedene. Holder ikke at du fra før av står registrert som bruker.

 

Hvis porteringen blir avvist må du endre eier på YT abbonementet før du porterer igjen. Kan hende den går gjennom. Men jeg tviler .

 

Forresten et godt valg du otk. Bytte fra YT til Tele mobil+. Jeg gjordet det motsatt vei å er godt misfornøyd med YoungTalk.

 

God jul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...