Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen booter ikke; hva er galt?


Anbefalte innlegg

Sitter med en Amilo, som helt uten forvarsel sluttet å boote. Får opp skjermen der man kan velge sikker modus, siste vellykkede modus, osv. Om jeg velger start vanlig kommer bootskjermen for XP i rundt 10 sekunder, så flikker det en bluescreen opver skjermen, og maskinen restarter.

Heller ikke sikker modus fungerer. Såvist jeg kan skjønne må vel enten minnet eller harddisken være screwed. I BIOS får jeg oppgitt at systeminnet er 640kb, mens utvidet, (extenden memory) er 460mb. Vet ikke om dette tyder på noe feil. BIOS-en detekterer også harddisken, er ikke sikker på hvordan jeg kan finne ut om den har tatt kvelden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter med en Amilo, som helt uten forvarsel sluttet å boote. Får opp skjermen der man kan velge sikker modus, siste vellykkede modus, osv. Om jeg velger start vanlig kommer bootskjermen for XP i rundt 10 sekunder, så flikker det en bluescreen opver skjermen, og maskinen restarter.

   Heller ikke sikker modus fungerer. Såvist jeg kan skjønne må vel enten minnet eller harddisken være screwed. I BIOS får jeg oppgitt at systeminnet er 640kb, mens utvidet, (extenden memory) er 460mb. Vet ikke om dette tyder på noe feil. BIOS-en detekterer også harddisken, er ikke sikker på hvordan jeg kan finne ut om den har tatt kvelden...

7558424[/snapback]

 

Jeg har hatt noe lignende problem med Sony Vaio laptopen min.

Mitt råd er å sende laptop til reperasjon, hvis du har garantien enda.

 

Det ser ut som minnene er svidd/defekt.

 

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Halloen.

Har akkurat fikset en pc med nøyaktig de symtomene som trådstarter snakker om.

Var ikke maskinvare-feil på denne. Måtte være en programvare-konflikt, eller

feil på noen systemfiler i windows xp.

Måtte til slutt formatere harddisken, da fungerte ting som de skulle.

Mistenkte også en maskinvare-feil, men det viste seg ikke å være tillfelle her ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...