Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen booter ikke; hva er galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med en Amilo, som helt uten forvarsel sluttet å boote. Får opp skjermen der man kan velge sikker modus, siste vellykkede modus, osv. Om jeg velger start vanlig kommer bootskjermen for XP i rundt 10 sekunder, så flikker det en bluescreen opver skjermen, og maskinen restarter.

Heller ikke sikker modus fungerer. Såvist jeg kan skjønne må vel enten minnet eller harddisken være screwed. I BIOS får jeg oppgitt at systeminnet er 640kb, mens utvidet, (extenden memory) er 460mb. Vet ikke om dette tyder på noe feil. BIOS-en detekterer også harddisken, er ikke sikker på hvordan jeg kan finne ut om den har tatt kvelden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Sitter med en Amilo, som helt uten forvarsel sluttet å boote. Får opp skjermen der man kan velge sikker modus, siste vellykkede modus, osv. Om jeg velger start vanlig kommer bootskjermen for XP i rundt 10 sekunder, så flikker det en bluescreen opver skjermen, og maskinen restarter.

Heller ikke sikker modus fungerer. Såvist jeg kan skjønne må vel enten minnet eller harddisken være screwed. I BIOS får jeg oppgitt at systeminnet er 640kb, mens utvidet, (extenden memory) er 460mb. Vet ikke om dette tyder på noe feil. BIOS-en detekterer også harddisken, er ikke sikker på hvordan jeg kan finne ut om den har tatt kvelden...

7558424[/snapback]

Jeg har hatt noe lignende problem med Sony Vaio laptopen min.

Mitt råd er å sende laptop til reperasjon, hvis du har garantien enda.

Det ser ut som minnene er svidd/defekt.

vaio ;)

Endret av Vaio
Skrevet
Håper virkelig det er minnet, så jeg ikke mister alt på hdd-en, er liksom det som er issuen...

7558805[/snapback]

Dette lukter disk dessverre. 90% av disse tilfellene er disken.

Skrevet

hmm...

Prøv å lag en boot disket. Du kan bruke scandisk for å finne ut om det er feil med den gammle harddisken din..

Lykke til

Vaio ;)

Skrevet

Halloen.

Har akkurat fikset en pc med nøyaktig de symtomene som trådstarter snakker om.

Var ikke maskinvare-feil på denne. Måtte være en programvare-konflikt, eller

feil på noen systemfiler i windows xp.

Måtte til slutt formatere harddisken, da fungerte ting som de skulle.

Mistenkte også en maskinvare-feil, men det viste seg ikke å være tillfelle her ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...