Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Avidi - Upload/Download hastighet


Anbefalte innlegg

Jeg har Telenor Avidi's "Online Maxi", som skal tilsvare opptil 1024 kbit/s download hastighet og opptil 256 kbit/s upload hastighet.

 

Dette skjer ikke...klarer ikke mer enn maks 128 kbit/s upload. Telenor Avidi påstår at alt er satt opp riktig i modemet. Noen som vet om begrensninger for slikt i Windows 2000 Pro ?

 

Takker for svar...

 

PG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-21 23:33, skrev PunkerGompen:

Jeg har Telenor Avidi's "Online Maxi", som skal tilsvare opptil 1024 kbit/s download hastighet og opptil 256 kbit/s upload hastighet.


Dette skjer ikke...klarer ikke mer enn maks 128 kbit/s upload. Telenor Avidi påstår at alt er satt opp riktig i modemet. Noen som vet om begrensninger for slikt i Windows 2000 Pro ?


Takker for svar...


PG


Nå må du skille mellom kilobit(kb) og kiloByte(kB) da.

Du forventer vel ikke at du skal laste ned 1024kB/sek vel ?

:wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-21 23:50, skrev JarleW:

Quote:


Den 2002-11-21 23:33, skrev PunkerGompen:

Jeg har Telenor Avidi's "Online Maxi", som skal tilsvare opptil 1024 kbit/s download hastighet og opptil 256 kbit/s upload hastighet.


Dette skjer ikke...klarer ikke mer enn maks 128 kbit/s upload. Telenor Avidi påstår at alt er satt opp riktig i modemet. Noen som vet om begrensninger for slikt i Windows 2000 Pro ?


Takker for svar...


PG


Nå må du skille mellom kilobit(kb) og kiloByte(kB) da.

Du forventer vel ikke at du skal laste ned 1024kB/sek vel ?

:wink:

 

Les litt nøyere luringen... Han skriver "klarer ikke mer enn maks 128 kbit/s upload." UPLOAD!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-22 09:56, skrev engen:

Har samme problem med upload speed. Ligger mellom 4-5 og opp til 14 kb/s. Har målt over en periode, og snittet er på 8 kb/s. Men jeg har klaget i 3 dager nå. Så det skal komme en tekniker å sjekke.


 

Hei! Har 512/128 "Midi" fra Avidi jeg. Ligger på snitt 8kb/s med hopp fra 3-5kb/s og opp til 16kb/s!! Liker ikke det, men får nøye meg med det så lenge jeg bor hjemme :grin::D

 

En annen ting! Har dere en "host" på f.eks mIRC? Ser at Sandefjort, Fredrikstad, Porsgrunn, Tromsø og en del flere har fått ny host etter den "større oppgraderingen", men _INGEN_ i Bodø har fått det ennå, noen som har kommentarer eller? :???:

Lenke til kommentar

Jeg hadde fram til nylig Avidi 512/128. Det har jeg vært ganske så fornøyd med, bortsett fra at jeg syntes et snitt på 120 upload var for lite. Så, dumme meg slo til på 1024/256.... Det skulle jeg aldri gjort :sad: Riktignok ble jo nedlastningshastigheten bedre (ikke noe å klage på her) men opplastningshastigheten ble dårligere! Nå har jeg et snitt på 90, isteden for 250 som jeg hadde forventet!

 

Etter et par dager tok jeg fatt på den langtekkelige prosessen å få tak i noen på 81533105. Etter en drøy halvtime var det endelig noen som tok telefonen. Mot normalt var det en fyr som hadde noenlunde peiling på hva internet er som svarte. Her er svaret på hvorfor opplastningshastigheten ikke er høyere:

 

"Våre brukere (altså, bl.a. meg) voldtar linjene våre! De bruker alskens peer2peer programmer, ofte flere på en gang, og setter opp ftp servere. De bruker opp all båndbredden!"

 

Aha - så det er vår egen skyld at vi ikke får det vi betaler for! Burde jeg vel ha forstått..... På mitt neste spørsmål om hva som ble gjort for å utbedre problemet svarte han:

 

"Vi har teknikere i arbeid med å stenge for mulighetene for peer2peer tjenester ol. Mange porter vil også bli stengt. Samt at vi vil ha en strengere kontroll over hvem som laster opp for mye. I vårt nye reglement vill vi oppfordre våre kunder til å begrense opplastnings bruken".

 

Herlig.... Dårligere tilbud. Hvorfor ikke oppgradere?

 

"For dyrt".

 

Men nå betaler jeg jo for en tjeneste dere ikke kan levere!

 

"Det er ikke vår skyld - vi gjør så godt vi kan."

 

Da vil jeg gjerne gå ned i pris og hastighet igjen!

 

"OK, men det koster deg 150 kr."

 

Jamen det sa dere ingenting om da jeg ringte for å oppgradere!

 

"Det står i avtalen."

 

Klikk.

 

Jeg spør meg selv - hvorfor betaler folk mere penger for å få en høyere hastighet? Det er jo selvfølgelig fordi de ønsker og flytte flere bytes på kortere tid. Hvis ikke telenor ønsker en økning på nettet sitt, så må de vel for guds skyld ikke selge høye hastigheter!

 

Nå er avtalen med Avidi sagt opp, og jeg har bestilt Charlie SHDSL fra NGT. Selv om jeg tviler på at hastigheten opp holder hva de lover..... Jaja.

 

A.

Lenke til kommentar

Hmmm...begynner å lure på om Telenor prøver å snyte oss for noe her...

 

Før de oppgraderte standarden på "pakkene" de selger, så hadde jeg 256 kbit/s download og 64 kbit/s upload.

Etter oppgradering skulle jeg ha 512 kbit/s download og 128 kbit/s upload. Det skjedde ikke...kun 512 kbit/s download, men upload fortsatt sto til 64 kbit/s. Da klagde jeg og de rettet det, men denne gangen ser det ut til at ting sitter litt lenger inne...skal klage videre jeg. Gidder ikke betale for noe jeg ikke får!

 

PG

Lenke til kommentar

etter mye kødd har Avidi menneskene klart å rette på noe her. Hva de gjorde vil de selvsagt ikke si, men upload-hastigheten har steget fra en snitthastighet på rundt 70 kbit/s til rundt 160 kbit/s. Det er ennå et godt stykke til 256 kbit/s, men det er jo blitt bedre...tross alt!

 

PG

 

[Edit: skrivefeil...]

 

[ Denne Melding var redigert av: PunkerGompen på 2002-11-28 14:02 ]

Lenke til kommentar

Hvorfor har dere Telenor ADSL i heletatt når dere vet at det suger bigtime....

 

Jeg vet at Telenor har grei nok nedlastningshastighet, men opplastningshastigheten er under en hver tvil.

 

Når de ikke klarer å levere skammelige 128 Kpbs eller tvilsomme 256 Kpbs engang og likevel klager på at kundene dreper deres linjer så kan man lure om at nedskjæringene i Telenor har godt for langt...

 

Et sitat til slutt: Telenor suger verre en Tanya Hansen..

Lenke til kommentar

Quote:

Et sitat til slutt: Telenor suger verre en Tanya Hansen..


Tror Tanya er god til å suge jeg.

 

Jeg har nå stått på i min klage på den dårlig upload hastigheten. Nå viser det seg at mange i mitt område(Tromsø) har klaget. Så de holder på med noe i vært fall. De har til og med ringt meg for å bekrefte at noe blir gjort. Hører rykte om at de skal legge ny kabel i området, p.g.a. dårlig hastighet. Så det blir spennende å følge med.

 

PS! Teknikeren som ringte meg var helt enig i at 6-14kb/s var alt for lite med 1024/256 linje. Og lovet at noe skulle bli gjort.

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle om det er Avidi eller ADSL fra Telenor. Seriøst de snyter oss for alle penga, og gir oss absolutt ikke det vi betaler for.. Se her:

 

Når jeg fikk Telenor ADSL 1024/256 i mai mnd i år, var jeg strålende fornøyd og hoppet i været.. Men da jeg testet hastigheten både i spill, surfing og tilogmed testen på http://www.itavisen.no fikk jeg lusne 740/160. Dette er jo selvfølgelig ikke slik som de lovte oss, nei ikke i det hele tatt. Men jeg var medvillig og lot det gå for denne gang, de hadde nemlig lovet og oppgradere linjene 20% i hastighet, fordi dette var et problem jevnt over fra telenor sin side. Til min store forbauselse fikk jeg faktisk økning, og det til 990/230! Da var jeg kjempegla, og alt fungerte slik det skulle ..

 

Nå, siden midten av oktober, har linjene til telenor vært HEELT ødelagt. Min nedlastingshastighet/opplasting er nå sinnsykt dårlig, faktisk under halvparten av det jeg betaler for, nemlig 540/90. Dette er jo helt extremt og jeg er på nippet til å saksøke telenor for dette altså.. Det kan jo ikke være lov å utgi seg for å selge et produkt, og så levere halvparten av det jeg har bestilt? Telenor er jo enda dummere enn som så.. Problemet til at linjene i stort sett hele Norge er ødelagt er pga. overbelastning på telenor sine linjer. Samtidig når jeg prøver å surfe rundt på nettet, finner jeg TELENOR reklamer OVERALT! De skal absolutt ha ENDA FLERE KUNDER ?! er det mulig ? Da de sliter som verst med å få løst problemet, driver de samtidig å reklamerer for å få ENDA FLERE KUNDER!!

 

De er stein stokk dumme tror jeg, og jeg skal forlate telenor så fort som mulig, bare jeg får 20 interresserte på http://www.firstmile.no Får bare håpe disse holder nogenlunde mål med hastigheten, og ikke halvparten.. Det er tross alt våre penger det er snakk om her!

 

- Hilsen irritert telenor ADSL bruker :sad:

Lenke til kommentar

Har NGT jeg, skulla ha vert 34kbyte sek, men får noe på mellom 40-60 kbyte (mye mer) i opplasting!! 600 kbit eller no hakke peil! og nedlastingen skulle vert 73 kbyte men den går KONSTANT på 92 hvis jeg utnytter den helt kan den komme opp til 109 konstant!!! og dette er på kazaa asså!meste jeg har fått den på er vel 240 kbyte men det varte bare et par sek:( TROR det er fordi jeg er så nerme sentralen el.

 

LØP OG KJØP NEXTGENTEL og si opp med telenor.. har en venn som har det så jeg VET hva jeg snakker om!

Han sin upload hastighet suger mer en ehh.. ehh.. glem det! men det er stor forskjell spess prisen!

 

_________________

Gla i kyllingvinger?

Min hjemmeside: http://home.no/kyllingvinger

Bruk gjesteboka flittig =)

..::Anders::..

 

[ Denne Melding var redigert av: kaka13 på 2002-11-29 21:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-29 21:48, skrev kaka13:

Har NGT jeg, skulla ha vert 34kbyte sek, men får noe på mellom 40-60 kbyte (mye mer) i opplasting!! 600 kbit eller no hakke peil!


Nextgentel har 384kbit/s i upload = 48kB/s

Quote:


og nedlastingen skulle vert 73 kbyte men den går KONSTANT på 92 hvis jeg utnytter den helt kan den komme opp til 109 konstant!!!


Nedlastingen skal være 704kbit/s = 88kB/s altså du får litt mer enn du skal. (får det samme med telenor ADSL)

Quote:


og dette er på kazaa asså!meste jeg har fått den på er vel 240 kbyte men det varte bare et par sek:( TROR det er fordi jeg er så nerme sentralen el.


Det er sikkert bare feilmåling. Filen begynner å laste ned før du velger hvor du vil ha den(i Internet Explorer), det kan ha noe med det å gjøre.

 

_________________

kermit_fuck.jpg

 

 

[ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-11-29 22:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...