Gå til innhold

Spm ang vifte kontakter


BoondockSaint

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått meg ny PC, med dette som innhold.

 

Men når jeg satte sammen PC'en og skulle koble til viftene var det ikke nok kontakter! jeg har 3 kabinett vifter + 1 CPU vifte, så nå er den ene kabinett vifta ikke instalert.

 

Er det en mulighet at jeg på hvilken som helst måte kan få brukt den ekstra vifta mi? med en kabel konverterer eller lignende?

 

Jeg skal snart kjøpe meg ny CPU kjøler (enten en schyte eller TT big thyphon), og tenkte at jeg kunne kjøpe noe så jeg kan få brukt vifta mi sammtidig.

 

Hilsen BoondockSaint!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kjøpe en viftestyring, eventuelt koble om litt slik at du kjører to vifter på én kobling. Garantert noen her inne som kan fortelle deg mer om det.

 

Når det gjelder viftestyring har jeg selv brukt Coolermaster Aerogate 3, som fungerte veldig fint. Plass til fire vifter, med tilhørende temperatursensorer, slik at hastigheten på viften som blåser over harddiskene dine blir styrt av temperaturen på nettopp denne.

 

Den bruker ingen av viftekoblingene på hovedkortet ditt, så da kan du faktisk ha hele syv vifter koblet på.. Ville kanskje kjørt cpu-viften rett fra hk, og de andre på viftestyringen, som et eksempel.

 

 

EDIT: Du kan bruke en overgang, men du vil da få en vifte som kjører på 12V uten noen form for styring. Dette betyr mye viftestøy.

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Forskjellen på de to der, og den jeg viste til, Aerogate 3 er automatisk, slik at den justerer hastigheten på viftene etter temperaturen. Dette gjør at du slipper å tenke mer på viftene. Dog kan du eksempelvis ikke justere alle viftene helt opp før du begynner å spille, eller hva du ønsker, du må bare følge temperaturen. Du kan forresten justere det selv, etter hva jeg husker. Satt meg aldri helt inn i den, fordi jeg fant ut at jeg skulle ha vannkjøling, og de få viftene som ble igjen kunne bare rusle på laveste nivå fra hovedkortet, med viftestyringsprogrammet som fulgte med dette. Abit har et ganske smart system der..

 

Uansett er det viktigste å få temperatur stabil, og støy ned.

 

EDIT: Litt treg pga ferie.. hehe.. Er fan av Zalman, har reserator 1 gående her, og vet at det er kvalitet i det de leverer. Du blir garantert fornøyd :)

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...