Gå til innhold

Divx


Lynx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver å tukler litt med virtual-dub da, men....

Jeg laster inn en divx (den er bra kodet, så jeg vil egentlig kun splitte den, ikke kode den om), men hvis jeg kun prøver å splitte den får jeg en estimert fil på 35GB! (og det er bare halve filmen) Ellers må jeg kode den på nytt, og da får jeg en fil på 245mb (også kun halve filmen) i dårlig kvalitet.

 

Hvordan skal jeg kunne splitte fila, som er på 899MB, så jeg får 2 filer på 445,5MB med samme kvalitet som originalen....?

 

Og som et lite tillegg.... Jeg har en del divx filer som jeg ikke får spillt av i mediaplayer'n (får kun lyd). Jeg kjører nimo codec pack 4.3 (4.33 får jeg ikke installert), men det er noen som ikke vil.

Jeg har andre avspillere som det fungerer på, men jeg (utrolig nok) vil helst bruke mediaplayer'n hvis det går.

Jeg kjører forresten WinXP pro, med den nye "lækre" mediaplayer'n....

 

PS: Avspillingen fungerer i den gamle mediaplayer'n (mplay32), så hvorfor ikke i den nye!!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: Lynx på 2001-12-18 12:48 ]

Lenke til kommentar

Sitter på skulen nå, men skal prøve å forkalre så godt eg kan...

 

1. Opn VirtualDub :smile:

 

2. Sett en hake på Direct Stream copy under "Video menu"

 

3. Samme gjør du under "Audio Menu" + Avi audio

 

4. Fyrst e det lurt å finne ut kor mange frames hele filmen e. Det gjer du ved å flytte slideren på linja til enden.

 

5. Flytt slideren på linja til starten og trykk mark inn. Det er her "del fila starter"

 

6. Sei at filmen er på 200000 frames og du vil dele den i 2 då leiter du deg fram til frame nr. rundt 100000 og trykker mark out.

 

7. No er du klar til å lagre den nye video fila. Gå på "save as" og lagre fila med et anna filnavn. Dette vil bli del en av filmen.

 

8. Så tek du mark inn ett par frames bak der du hadde mark out på del 1 av filmen. Så beveger du slideren til slutten og tek mark out der. Då kan du lagre fila som del 2.

 

Håper du skjøner kva eg prøver å forklare.

Mark inn og mar out har ei rett linje med en hake på enden. mark inn : peiker haken til venstre og mark out: peiker haken til høgre.

 

Gjer du det på denne måten skal de 2 filene bli på samme størrellse som den orginale fila. Hugs å gi de nye filene et annet filnavn slik at du ikkje skriver over den orginale før du har fått delt den i 2 eller fleire.

 

Har du spørsmaål så er det berre å stille dei !

 

Skal sjå innom denne tråden når eg kommer heim i kveld !

 

Lykke til med VirtualDub !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...