Gå til innhold

Hvordan overklokker jeg til beste ytelse


Anbefalte innlegg

Hei. Dette er min første post på dette forumet, så ikke mobb for ''normer'' osv. :blush:

 

Jeg er litt ny på dette med overklokking (eller er overklokking når du overkokker for mye?? :hmm: ), og jeg lurte litt på om noen har noen erfaring med klokking av en maskin med Athlon 64 3700+ prosessor, og et Point Of View

GeForce 7600 GT... jeg bruker Coolbits, og amdtool for å sjekke varme osv.

 

Skulle og gjerne hatt et prog. som jeg kunne endre fanspeeden med, for å evt. underklokke og sette ned fanspeed om natten, om jeg laster ned etc.

 

Har dere noen anbefalninger? Jeg vet for så vidt ikke om hvilken temperatur jeg ikke skal gå over...

 

Tar imot alle nyttige tips, fra gutter og jenter, nørds og noobs :)

 

Axel

Endret av axelpaxel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BIOS.... Tror nok jeg har det, men vet ikke helt hvordan jeg bruker det... Cool and Quiet har jeg og, jeg mener det fulgte med hovedkortet mitt.. Men det står ALLTID at det er samme megahertz, men jeg vet ikke om det er den megahertzen som prosessoren faktisk bruker, eller deet den KAN bruke :blush:

 

Hr funnet mange nyttige tips her, men vet dog ikke hvordan jeg bruker fan-speed :blush:

 

den autovifte-innstillings-greia virket som noe for meg, men klarer ikke finne frem i BIOSEN :blush:

 

Axel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...