Gå til innhold

Xbox 360 - HD klar tv


lime977

Anbefalte innlegg

Jeg har en 32" HD-Klar TV som jeg spiller på, men hvis jeg på Xbox 360'n setter på HD, f.eks 1080i eller 720p, så blir bildet helt presset sammen! Det samme skjer hvis jeg velger widescreen på 480p.. Jeg har ikke lyst til å spille på 480p bare for at bildet ikke skal bli helt presset sammen, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Kan noen hjelpe??

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du egentlig med at bildet blir helt "presset sammen"? Fyller det hele skjermbildet, eller blir det mindre?

 

Dersom det fyller hele skjermbildet, men er sammenpresset høres det ut for meg som om fjernsynet ditt er innstilt på 480p eller noe sånt. Uten at jeg er ekspert da.

 

Er du forresten sikker på at fjernsynet ditt er ekte HD-ready da? Noen ganger selger forhandlerne fjernsyn som "HD-klar", noe som ikke eksisterer. At fjernsynet støtter 720p og 1080i er ikke det samme som HD-ready. Det kan bety at fjernsynet kan ta imot disse signalene, men skalerer ned til 480p.

 

Sleip markedsføring, men det skjer. Har du en link som beskriver fjernsynet ditt?

Endret av Azaz
Lenke til kommentar
http://forbruker.no/digital/tester/tv/article1145452.ece

 

Her er en link til en test... Den er ekte HD-Ready, og jeg bruker den bare til å spille med.. Med at bildet blir "presset sammen" mener jeg at det fyller hele skjermen, men (f.eks på burnout revenge) blir alle billene korte og fete.. Det skjer på alle spillene og xbox dashboard.. :(

7549320[/snapback]

 

har du satt tv innstillingene på widescreen på xboxen?

 

slik at de ikke står på normal?

 

Edit: nei f..n, det har du gjort ja!

Endret av mX
Lenke til kommentar

Det er ikke lenge siden jeg selv gikk over fra vanlig CRT til HD flatskjerm til min xbox 360, 32" som deg. Det absolutt eneste jeg gjorde var å switche over til HD på kabelen, og så stille 360'en over til 1080i via innstillingene på 360-menyen. Om du så absolutt ikke har fikset noe som helst annet på TV- eller 360-menyene så er noe veldig galt. Skjønner hva du mener med "presset sammen", det jeg lurer på er om skjermen forblir slik på vanelig TV... spiller kanskje ingen rolle ettersom TV-signalene ikke benytter seg av teknologien? Du trenger proff hjelp (om det finnes).

Lenke til kommentar

Den står på widescreen... det er det som gjør at skjermen blir sånn.. man kan ikke velge mellom widescreen og normal på 72op og oppover.. hvis jeg velger widescreen på 480p så blir den sånn rar da også.. prøvde dette hos en kamerat, og også der ble bildet sånn rart.. :S

Lenke til kommentar

Du vet altså en hurtigtast til widescreen på fjernkontrollen eller noe lignende? I så fall er det jo bare å teste ut. Widescreen/normal på alle innstillinger. Om det ikke grå, kanskje det hjelper å skru av HD for så å sette over til normal da, og sette på HD igjen... Er litt flau over å gi slike simple forslag, men vit at jeg bare vil hjelpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...