Flums Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Hei Finnes det en måte å finne ut om en nettside er online? Feks, tror det er slike http status koder, tror det er 200 som er OK eller noe sånt. Ønsker å la en php fil sjekke om en nettside er online, og legge sms varslingskode i koden dersom den ikke er online. Noen ideer? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 file_exists() som cron jobb? <?php function url_exists($url) { $handle = @fopen($url, "r"); if ($handle === false) return false; fclose($handle); return true; } ?> Lenke til kommentar
Flums Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 Dette løste forsåvidt problemet, men har en server som ikke kjører http. Kan man ta en ping sak og teste om servere svarer på ping? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Ja, en webside kan være nede på tross av at den svarer på ping. Hva med et bash-script som kjører wget og sjekker headers? wget -S url Lenke til kommentar
Flums Skrevet 21. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2006 har nettside validering nå, trenger pinging via php, er det mulig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) System Exec <?php // enten: system("ping {$url}"); // eller: exec("ping {$url}"); da pinger du. og det skrives ut på skjermen. hvordan dette vil bli om du vil sjekke serveren vet jeg ikke EDIT: fant noe nå. du kan se her som jeg fant herfra... bruker du dette, da kan du f.eks gjøre dette <?php require_once "Net/Ping.php"; $ping = Net_Ping::factory(); if (PEAR::isError($ping)) { echo $ping->getMessage(); } else { $ping->setArgs(array('count' => 2)); var_dump($ping->ping('example.com')); } // eller noe lignende med den nye funksjonen CheckHost($host, $severely=true); // men jeg skjønner meg ikke helt på dette her :P if($ping->checkHost("mariyoweb.com")) echo "mariyoweb.com er oppe!"; // men jeg får ikke testet denne koden før senere idag :( ?> Endret 21. desember 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå