Gå til innhold

Hva er best og spille på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville sagt at PC har størst potensiale (les oppdateringer osv) når det gjelder grafikk, internett, multiplayer og plass. Hvis du med "lettest å håndtere" mener spillbarhet, ville jeg også si at FPS og Strategi spill er uffatelig mye bedre å spille med mus/tastatur.

 

Ville derfor være enig i at PC er best.

Lenke til kommentar
Ville sagt at PC har størst potensiale (les oppdateringer osv) når det gjelder grafikk, internett, multiplayer og plass. Hvis du med "lettest å håndtere" mener spillbarhet, ville jeg også si at FPS og Strategi spill er uffatelig mye bedre å spille med mus/tastatur.

 

Ville derfor være enig i at PC er best.

7545782[/snapback]

 

Men så har du også mange problemer med PC. Kanskje har du ikke bra nok PC til spillet du kjøpte, eller så får du en uventet feilmelding.

 

Sånn skjer aldri med en konsoll. En konsoll er nok mer brukervennlig hvis vi tenker sånn hvertfall.

Lenke til kommentar
Men så har du også mange problemer med PC. Kanskje har du ikke bra nok PC til spillet du kjøpte, eller så får du en uventet feilmelding.

 

Sånn skjer aldri med en konsoll. En konsoll er nok mer brukervennlig hvis vi tenker sånn hvertfall.

7545939[/snapback]

For det føste så sparer man seg for 3000,- på en konsol og 12000,- på en god TV som gjør det vært det har man en PC som er mer enn bra nok !

 

Tastatur og mus er det beste som er vansklig å få tak i til konsoler uten noen untak mens gamepad og sånt er lett og få tak i til PC og spill er mye billigere og det meste for man seg gratis om man vet hvordan :innocent:

 

Pc kan også bruker til så mye mer også og holder man seg unna 123spill.no 1001spill.no osv. så for man ikke alle de problemene og tenker litt før man trykker på at man skal laste ned alt mulig tror man har vunnet en million fordi man "er" den 9999999 brukeren som besøker siden !!

 

Ja PC er det beste ;)

 

Spør en moderator om å kunne få en poll til denne jeg ;)

Lenke til kommentar

vil det si at PC er best da? Hvis man tar med kostnad og slikt? Men hvis du tenker deg at det koster 6000kr får en bra PC, og 3000kr for en konsål er det best med en konsål der og da. men hva sjer etter 1-1\2 år senere? Jo konsålen blir utdatert og du vil ikke lenger få spill til den. Det har jeg alldri hørt om på PC, og det koster 2000 i åre får og ha en gor nåk PC for og kunne spille de fleste spillene!!

Lenke til kommentar

PC er best...

Du trenger PC til skolebruk uansett, så da får du jo både underholdning og en ellers veldig kjekk bruksmaskin i ett..

 

Itillegg er mus og tastatur det meste å styre med..

F.eks FPS spill, du har mer kontroll med en kjapp mus enn en liten stikke på håndkontrollen.

 

eneste som kan være bedre på konsoll er bilspill, så lenge du ikke har ratt/gamepad til pc.

 

1 Grafikk:

PC oppdateres hele tiden, så den er en soleklar vinner.

 

2 Brukervelighet:

PC igjen, pga samme grunn som ovenfor.. tror det er lettere for en mann i 60årene å bruke en pc enn f.eks en konsoll.. det samme gjelder småbarn - søstra mi på 4 spiller Josefine på pc.

 

3 Internett mulighet:

Hva er vel internett uten pc?

 

4 Multiplayer:

Kommer jo helt ann på spillet.

 

5 Vondt i øynene/hodet:

Nå er jeg ganske vandt til pc skjermen, så jeg får ikke vondt i hodet/øynene av den..

Men så lenge du sitter et stykke unna TV/Skjerm så burde det gå bra.

 

6 Lettest og håndtere:

PC, mus/tastatur..

 

7 Antall spill:

Nå utvikles det spill i hytt og pine av alle slags folk. så pc igjen?

Lenke til kommentar
PC er best...

Du trenger PC til skolebruk uansett, så da får du jo både underholdning og en ellers veldig kjekk bruksmaskin i ett..

 

Itillegg er mus og tastatur det meste å styre med..

F.eks FPS spill, du har mer kontroll med en kjapp mus enn en liten stikke på håndkontrollen.

 

eneste som kan være bedre på konsoll er bilspill, så lenge du ikke har ratt/gamepad til pc.

 

1 Grafikk:

PC oppdateres hele tiden, så den er en soleklar vinner.

 

7580302[/snapback]

 

PCen oppdaterast heile tida ja, men ikkje nødvendigvis spela. Eg vil tør påsta at det er fleire spel på konsollane med gjennomsnittleg betre grafikk enn på PC, men at PCen alltid vil ha nokre enkelttitlar som overgår alt vi ser på konsoll. Crysis er det som slår meg atm.

 

2 Brukervelighet:

PC igjen, pga samme grunn som ovenfor.. tror det er lettere for en mann i 60årene å bruke en pc enn f.eks en konsoll.. det samme gjelder småbarn - søstra mi på 4 spiller Josefine på pc.

 

7580302[/snapback]

 

På ein konsoll kan du trykke på "på" knappen og sette inn spelet. Kan det eigentleg bli enklare?

 

3 Internett mulighet:

Hva er vel internett uten pc?

 

7580302[/snapback]

 

Det samme kan du sei om ein konsoll. Mange med 360 der ute som ikkje kunne klart å gå tilbake til ein konsoll uten internett. Men likevel, internettmulighetane vil eg påsta er vesentleg betre på PC.

 

4 Multiplayer:

Kommer jo helt ann på spillet.

 

7580302[/snapback]

 

Konsoll vil eg påsta vinner her. På PC er multiplayer som regel synonymt med LAN eller internett. Ja, split screen finst i PC verdenen og, men ikkje mykje. På konsoll er som regel dette godt innebygd og no som fleire og fleire spel går online i tillegg vil eg påstå at konsoll er best her.

 

5 Vondt i øynene/hodet:

Nå er jeg ganske vandt til pc skjermen, så jeg får ikke vondt i hodet/øynene av den..

Men så lenge du sitter et stykke unna TV/Skjerm så burde det gå bra.

 

7580302[/snapback]

 

Ja, det er opp til korleis du sitter, kor langt fra skjermen du sitter osv. Om det er konsoll eller PC betyr lite.

 

6 Lettest og håndtere:

PC, mus/tastatur..

 

7580302[/snapback]

 

Stor variasjon frå speltype til speltype, FPS er uten tvil best med mus/tastatur, samme vil eg sei gjelder for RTS. Medan spel av typen Zelda gjerne er best med gamepad. Du kan jo få gamepad på PC også, veit ikkje korleis det er med mus/tastatur på f.eks. 360?

 

Viss det var dette som var ment med "Lettest og håndtere"

 

7 Antall spill:

Nå utvikles det spill i hytt og pine av alle slags folk. så pc igjen?

7580302[/snapback]

 

Utvalget av spel er vesentleg større på PC ettersom alle som nokonsinne har bli laga fortsatt kan bli spelt.

 

 

Men alt i alt, eg synes at konsoll er best til spel, sjølv om eg aldri kunne klart meg uten en PC. Mine beste spelopplevingar har komt på konsoll (Zelda, Mario, hundretals timar med 4-player på Goldeneye, sjå pappa spele golf på Wii sports), men eg har jaggu opplevd mykje fint på PC også: alle Blizzard spel, Half life, C&C osv. Likevel altså, konsoll vinner såvidt :)

Endret av Lord_Lars
Lenke til kommentar
PC er best uanset. Uanset hva er vel en verden uten pc? uten PC hadde det ikke vært noen konsoll, ingen fly MYE mindre biler osv.. man kan si at hvis ikke PCen hadde vært her vile vi godt LANGET til bake i tid og da hadde verden blit kjedelig!!

7580548[/snapback]

 

hadde det ikke vært noen konsoll?

PC betyr personal computer. Etter hva jeg kan trekke ut fra Wikipedia, kom det vi kaller konsoller før det vi kaller PCer. Hvilket skulle bety at det ikke ville vært noen PC uten konsoller, ihvertfall sett fra din tenkemåte, altså siden konsoll kom først.

 

 

Ingen fly?

Det tok en god stund fra flyene ble oppfunnet før man plasserte elektroniske kretser i disse. Og enda en stund før bruken av disse på noen måte kunne klassifiseres som noen form for PC.

 

MYE mindre biler?

Vi ville hatt færre biler ja. Pcer kan hjelpe til i produksjonen til en betydelig grad, slik at langt flere ville ha måttet arbeide i bilindustrien for at vi skulle kunne holdt lik produksjon som det som drives i dag. Jeg vil likevel få påpeke at hva jeg ser som langt viktigere her, er at kvaliteten på bilene ville vært mye lavere. Få biler er uansett positivt: Mindre forurensning.

 

Utover det vil jeg påpeke at du ikke har noe bevis for at verden ville blitt mer kjedelig uten PC, ettersom du ikke har opplevd en slik verden.

 

Og til tema:

PC er nok best totalt sett, men konsoll er mer brukervennlig. Og mye billigere hvis man ønsker å spille nye spill.

Lenke til kommentar

Men hvem av dere har tengt på at hvis du har til lyst og kunskap kan du få alle konsåll spill in på en PC, jeg sier ikke at der er enkelt men muligt er det!

når jeg skriver PC er det ikke nødvendigvis en PC som personal computer det kan også være en datamaskin. du sier konsål er biligere og det er det kansje men det er bare i begynelsen, hvis du ser alle kostnadene så er PC/datamaskin biligere fordi en konsåll blir udatert og spill blir vanskligere og skaffe og slikt men PC sjer ikke det med og du sliper og måte skjøpe en ny konsåll. Min mening er PC uanset

Lenke til kommentar
Stor variasjon frå speltype til speltype, FPS er uten tvil best med mus/tastatur, samme vil eg sei gjelder for RTS. Medan spel av typen Zelda gjerne er best med gamepad. Du kan jo få gamepad på PC også, veit ikkje korleis det er med mus/tastatur på f.eks. 360?

 

Viss det var dette som var ment med "Lettest og håndtere"

Jess ;) enig der :)

 

Konsoll vil eg påsta vinner her. På PC er multiplayer som regel synonymt med LAN eller internett. Ja, split screen finst i PC verdenen og, men ikkje mykje. På konsoll er som regel dette godt innebygd og no som fleire og fleire spel går online i tillegg vil eg påstå at konsoll er best her.

På den delen tenkte jeg nok litt dumt.. min tanke gikk til internett bruken..

Men når det gjelder multiplayer lokalt på en maskin er det nok konsoll som er best.

 

På ein konsoll kan du trykke på "på" knappen og sette inn spelet. Kan det eigentleg bli enklare?

PC har vel egentlig samme funksjon - skru på - sett i spillet - Installer hvis du ikke har gjort det fra før - spill..

Lenke til kommentar
Men hvem av dere har tengt på at hvis du har til lyst og kunskap kan du få alle konsåll spill in på en PC, jeg sier ikke at der er enkelt men muligt er det!

når jeg skriver PC er det ikke nødvendigvis en PC som personal computer det kan også være en  datamaskin. du sier konsål er biligere og det er det kansje men det er bare i begynelsen, hvis du ser alle kostnadene så er PC/datamaskin biligere fordi en konsåll blir udatert og spill blir vanskligere og skaffe og slikt men PC sjer ikke det med og du sliper og måte skjøpe en ny konsåll. Min mening er PC uanset

7582528[/snapback]

 

Nei.

 

Hvis vi reverserer det du sa, og endrer det litt, finner jeg noe som jeg synes passer langt bedre med virkeligheten.

 

- "PC er dyrere, og blir bare enda dyrere etter hvert. Hvis du ser på alle kostnadene så er konsoll billigere fordi det tar lenger tid før en slik blir utdatert. "

 

En bra pc er ikke nødvendigvis en bra pc om tre år. Men en konsoll, derimot, krever ikke at du bytter ut innmaten for å kunne spille de nyeste spillene. Og en konsoll kan vare i fem år før den må byttes ut.

 

Tenk over det. Om du vil spille det nyeste Battlefield-spillet, holder det ikke med en Pentium III-prosessor, lenger. Man må kjøre bra grafikkort, bra minne, bra prosessor. Og da kan det hende du må bytte hovedkort. Og hvis hovedkortet ikke passer inn i boksen du har, må kanskje hele maskinen byttes ut.

DET koster penger, det. Etter fem år med pc hvor du vil spille nye kvalitetetsspill, krever det mer av lommeboka enn å spille konsollspill. Sånn er det bare.

 

...Ja. Du er kanskje en av dem som kjøpte en Dreamcast og ikke fikk noen nye spill. Men ikke la det gå ut over maskinene som faktisk overlevde, og som fortsatte å levere spill lenge etter at de teknisk sett kunne blitt byttet ut, slik at man måtte ha investert i nye deler.

 

Konklusjon?

Konsoll er en måte å spare penger på, uten å gå glipp av kvalitetsspill.

Lenke til kommentar

PC er vel en vinner.

Men det er litt kos med konsoll og. Husker turok, goldeneye, gt3 osv.

Har og lyst på wii pga zelda. Og det er noe med kosen ved å sitte i godstolen forran tven med surround....

 

Men pc er meir universalt, mange spill, internett på pc er 1000 ganger betre enn det du får på konsoll. Men hvordan ps3 blir vett jeg ikke, men pc har nokk en forsprang uansett hva de finner på.

 

Noen klager på at man altid må oppgradere en pc, det blir feil... Det er spørs hvor kresen man er når det gjelder grafikk og forholdtsvis lyd. Og viss man oppgraderer en pc så kan man potensielt få mye igjen for det. Men det kommer mye nytt, så man må nokk grave i lommeboka av og til når det gjelder pc...

Jeg er uheldigvis blitt ei grafikkhore.

Noe som jeg selv vett er litt feil, men når spillet har nydelig grafikk og gameplay så engasjerer jeg meg mye meir. Lettere å leve seg inn i spillet når man har god grafikk. Men selv om spillet bare har toppers grafikk så trenger jeg bra gameplay.

Så det er ikke en bra holdning, det skal jeg innrømme. :p

 

Tastatur og mus er en sikker vinner når det gjelder fleste parten av spill som feks cs, oblivion, osv.

 

Man får opptateringer til pc, patcher, mods osv. Så det er og et veldig stort pluss for pc. Har ikke fått med meg at det er mulig å oppgradere spill til konsoll, men kanskje det blir mulig snart? :hmm:

 

Sikkert meir jeg kunne tatt tak i både pc og konsoll, men finner ikke på noe spesielt som ikke er nevnt ovenfor. :)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...