Gå til innhold

Overklokking uten effekt


Anbefalte innlegg

hmmm.....  ja... 

 

altså nå har jeg da lastet ned den tweaken...

det eneste  valget den har som jeg ikke har i bios er dram latency parameter .. er det den du da mener er pat... hva skal den i såfall settes til ?

 

7564188[/snapback]

 

Les igjennom denne tråden.

PAT også kalt "Performance mode" er en checkbox du kan enable (den er enablet på de aller fleste i875, og også på en del i865 hvor Bios-kodere har "åpnet" dette.. OBS! gitt settings i Bios).

 

Legger ved en screenshot fra ett av mine tidligere Dothan-system.. her med P4P800E Dlx.

 

PS.

Dram latency er "hidden timings". Svært vanskelig å klokke noe særlig dersom du setter den til 111 (som er "hardest"). Stabliteten kan det også bli dårlig med dersom du ikke har "versting-ram" (low-latency ram).

7566564[/snapback]

 

 

neeeei pokkker ogsåå...... er det performance mode det er snakk om... for en nabb jeg er ... det har jeg jo hatt enablet i bios siden jeg monterte den nye rammen... og sant det økte ytellse betraktelig. kunne ikke ha den enablet på den forrige ram jeg hadde ... (twinmos )

men men... det har jo likevel vært hjelp i dette fordi da... og jeg har fått litt bedre kjennskap til dette :-D

 

er nå ikke så langt i fra den samme ytelsen som på det ic7 kortet jeg snakket om ...

 

du får ha en riktig god jul TL1000s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

God jul ja. :)

 

Det er ennå liv i S478.. rakk akkurat å sette sammen mitt P4P800SE (kjapt leverert forresten av Komplett).. + 710M ("nappet" fra laptop).. på en pappeske..(igår kveld.. da jeg egentlig skulle hjelpe til hjemme).. :blush:

Bootet rett opp med 60% overklokk..stock VCore :D

Så må jeg skaffe ett "hus" til delene.. etter jul.

Lenke til kommentar
God jul ja. :)

 

Det er ennå liv i S478.. rakk akkurat å sette sammen mitt P4P800SE (kjapt leverert forresten av Komplett).. + 710M ("nappet" fra laptop).. på en pappeske..(igår kveld.. da jeg egentlig skulle hjelpe til hjemme).. :blush:

Bootet rett opp med 60% overklokk..stock VCore :D

Så må jeg skaffe ett "hus" til delene.. etter jul.

7569346[/snapback]

 

60 % hvilken cpu klarer du det med?

 

hehe på en papp eske haha.... fett :-D

Endret av noehetje
Lenke til kommentar
Står jo i innlegget du quoter, 710M .

;)

 

Hmm...har forresten et P4c800 montert i HTPC`en sammen med en CT479 og en CelM [email protected] opprinnelig fra en laptop...og sistnevnte har fått en 740. TL1000, du frister :) Mon tro hvordan den 740`en oppfører seg med griseklokk i htpc`en...

:dribble:

7570099[/snapback]

 

hehe ser nå :-D jul og jule øl pluss at jeg i farten ikke koblet pga ikke så befaren på de prossessorene akkurat .... for å si det mildt .

 

men men ville vært spennende og høre hvordan det går med de "griseklokkene" deres da :-D,,, hva de yter, frekvenser osv :-D....

Lenke til kommentar
ocz 4200 ddr 533mhz 1gig

3.2 ghz prescott 478

og et gainward 6800 gt kort

hk asus p4p 800 se

 

meningen med og gå på 533 mhs ram var og kunne klokke med forhold 1/1 altså klokke cpu og ram sammen hvilket fungerer greit.

 

kjører nå stabilt på 3,75 ghz på cpu 235 mhz på ram effektiv på 471 dual channel.

 

det rare er at jeg tjener lite og ingenting på det med fps i stresstest... og heller ikke stort på det i 3dmark05

 

skjermkortet er også klokket.... kjører der 420 mhz på gpu og 2 ghz på minne.

 

spenning nå er 1,58 på cpu prøvde helt opp i 1.7

og 2,65 på minne. og prøvde her helt opp i 2,75

7537670[/snapback]

Hei

 

Hva scorer du uklokka i 3dm05/06?

Hva scorer du klokka i 3dm05/06?

Fps i stresstest: så mener du sikkert stresstesten i counter strike source..?

Hva scorer du uklokka i stress test?

Hva scorer du klokka i stress test?

 

Forøverig ok klokk på cpu og gpu da. :)

7540870[/snapback]

 

til en liten avslutning i denne tråden tenkte jeg og da legge ut de test resultatene jeg har fått.

 

3d mark 03 13000 poeng

3d mark 05 5550 poeng økning på 1000 poeng

stresstest i css med 1280x1024, 2xaa og 4xanisoptrisk 112 fps en økning på 25 fps

 

da er cpu en pentium 4 prescott 3,2 ghz klokket til 3.85 ghz med 1.6 volt

ram klokket til 240 mhz (480 dual) 2,8 volt med timings 2,5 3 3 7

gpu klokket fra 350 til 400 mhz og minne til 1,1 ghz

 

everest målinger : minne les 6624 MB/s

minne skriv 2131 MB/s

minnelatens 78.7 ns

cpu queen 2850

CPU PhotoWorxx 11493

CPU ZLib 18706 KB/s

FPU Julia 2078

FPU Mandel 3964

FPU SinJulia 1716

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...