Gå til innhold

Systemlyd Dell XPS M1210


jihad

Anbefalte innlegg

Hei,

 

vet ikke om dette er et problem hos andre Dell-maskiner også, eller hva. Problemet er en systemlyd som er UFATTELIG høy og sjenerende. Lyden forekommer når man gjør volumjusteringer i Windows (endre på Volumkontroll). Også diverse andre programmer benytter seg av denne systemlyden, f.eks. G-mail notifier som nå SKRIKER hver gang får en e-post. Ikke morsomt. Lyden er absolutt ikke en av Windows sine standardlyder. Om jeg skulle beskrive lyden vil jeg si at den minner om noe man får om man gjør noe forferdelig galt - si får en god gammeldags blåskjerm eller lignende.

 

Flere med dette problemet, og noen med en løsning på dette?

 

Jihad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Aldri hatt noen plagsomme systemlyder på min Dell pc, så kan neppe være noe som er på alle Dell pc'er. Vet ikke hvordan det er med xps da.

7535859[/snapback]

 

Fant ut at dette var et problem hos diverse Dell-maskiner. For å deaktivere denne lyden fant jeg følgende løsning hos Dell forum, teknisk support:

 

Open “Control Panel\System\Hardware Tab\Device Manager” at the top click “View\Show hidden devices” then go to “Non-Plug and Play Drivers” and click “Beep” now click the “Driver Tab” and finally change “Startup Type” to “Disabled”.

 

Kilde

 

Takk rettes til meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...