Gå til innhold

IE7 og CPU


Anbefalte innlegg

Hei goddag!

 

Lastet ned og installerte Internet Explorer 7 for en liten time siden. Styrer så mitt nye virtuelle surfebrett mot www.nrk.no/nyheter (som jeg ofte gjør), og oppdager til min forbauselse at viften på min laptop går amok. Årsaken er at iexplore.exe bruker vanvittige mengder CPU, noe jeg ikke kjenner igjen fra IE6. (fenomenet er dog ikke knyttet til nrk.no, da det tilsynelatende gjelder alle sider av litt størrelse) Særlig scrolling opp og ned sider virker svært krevende.

 

Nye oppgraderte programmer er ofte mer tungdrevne og krever mer cpu (og/eller ram) enn tidligere versjoner, men dette virker helt ute av proporsjoner. Noen som lignende erfaringer med IE7? Evt. er det noen som vet om dette skyldes en bug, og om det er noen vei rundt problemet?

 

Mvh

Den alpine ku

 

PS: laptopen er en Asus A6j med 1,83GHz Centrino Duo prosessor og 1Gb ram, så jeg har vondt for å tro at det skorter på hardwaresiden, eller?

Endret av The_Alpine_Cow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tviler på at det er hardwaren som flipper ut der ja, men du kan jo kanskje teste om du har samme problemet med firefox/ opera? :)

 

tidlig du er oppe om mårran da :p

7538512[/snapback]

 

bruker opera selv for det meste(meget fornøyd), aldri vært spesielt glad i IE prøv firefox eller opera...

Lenke til kommentar

Greit nok at Opera og Fx er gode nettlesarar, men det løyser ikkje problemet hans. IE7 er dessutan ein del betre enn IE6.

 

Alpinku:

Veit ikkje om dette har noko relevans med problemet ditt, men eit lite googlesøk viste at IE7 gjer midlertidige auke i prosessorbruk ved nokre sider som bruker AJAX:

http://blogs.msdn.com/junfeng/archive/2006...-web-sites.aspx

http://www.castlecops.com/p849822-IE7_CPU_..._web_sites.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...