Gå til innhold

ström pc-card og usb


Anbefalte innlegg

Hei!

Pardon min svorsk.

 

eg er litt nysgjerrig på hps nye travelmouse.

 

Problemet er att den lades i en standard pc-card slot.

Min laptop nå, har endast en ExpressCard slot, vilket betyr at den ikke går lade på den.

 

Eg kiket litt på speken på pcmcia slot og usb, og som eg skjönner det så er både to standard 5v 500mA i pinout.

 

Så. detta borde betyda att eg kan ta en pccard slot fra en gammel laptop, och löda fast en usb-sladds +/- poler mot motsvarande på pccards slotens pinout og få tillräcklig strömförsyning för å lade musen?

 

pinout usb

pinout pcmcia

pcmcia faq m. bland annet ström

 

Tror ni det kan fungere eller ser ni någe problemer?

Eg har ikke så svärt my kunskaper i disse ting, så eg vill bare sjekke litt med andre innan jeg testar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har rett angående usb: 5volt, maks 500mA

 

Når det gjelder PC-card kortet ditt må du sjekke hva som står på det. Kortet kan være et 3,3 volt eller 5 volt kort. pc-card har to spenninger, Vcc og Vpp, disse trenger IKKE være det samme, og kan være 3,3 eller 5 Volt (Vpp kan i noen gamle kort være 12 volt om jeg ikke husker helt feil, jobba litt med dette for 1,5 år siden). Når kortet settes inn i en PC gir kortet beskjed om hvilke spenninger det skal ha på Vcc og Vpp, og PCen settes opp for å gi de rette spenningene.

 

Hvis kortet ditt er et 5 volts kort kan du gjøre som du sier( med forbehold), koble 5 volt fra en USB kontakt til pinnene på en slot for å lage en lader, men om dette vil virke kommer ann på om ladingen starter automatisk eller ikke. du MÅ finne ut hva både Vcc og Vpp skal være for å være på den sikre siden.

Endret av Dr_VingTor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...