Gjest medlem-77217 Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Hei sann. Jeg har litt lyst til å prøve meg på å lage et tekstbassert spill. Mest for moro, men også for erfaring. I den sammenhengen har jeg diverse spørsmål. Spørsmål#1: Jeg har tenkt til å lage 2 tabbeler. Disse med to forskjellige funksjoner. Den ene skal indeholde brukernavn, passord og annen info. Den andre skal ineholde denne brukerens spill-ting. F.eks hvor mye penger han har, eller hvor mange damer osv. I denne sammen hengen lurer jeg da på hvordan jeg gjør dette med PHP og om det i hele tatt er mulig. Det er egenklig ikke noe igrunn for at jeg ikke kan ta alt i en database, men det blir litt mer rydding den andre veien. Spørsmål#2: Jeg hadde tenkt at det kunne vært kult om jeg kunne blannet dette med andre funksjoner (Shockwave Flash). Det er i grunn ikke så nødvendig, men det hadde vært konge -Takker for svar.
Ståle Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Hvis du har med flash, blir det jo ikke tekstbasert Men hvis du har lyst å lære PHP, så tror jeg ikke ett spill er det første du bør begynne med. Men det skader ikke. For å klare opp i en ting. En database inneholder alle tabellene. Og tabellene inneholder verdier. For å legge til, lese av og endre verdier i en tabell kan du se på denne PHP kommandoen: http://no2.php.net/mysql_query Her kan du se hvordan du bruker den. Lykke til
Gjest medlem-77217 Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Vet du hvordan man legger til? Altså om du har 2, men så får du 3 til så blir det 5 istede for 3. Jeg kan jo ikke bruke INSERT INTO der, kan jeg?
Ståle Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Da må du bruke UPDATE Nå fant jeg den siden jeg leitet etter isted xD http://www.php-mysql-tutorial.com/mysql-up...-and-delete.php there you go
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå