vinzenT Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Det har oppstått et problem etter jeg formaterte min bærbare Toshiba Qosmio F10. Etter jeg hadde fulgt vieviseren til formaterings-cden (jeg fikk med pc'en)og da formateringen var fulført, stod det at jeg skulle ta ut cd'en og starte pc'en på nytt. Jeg gjorde dette, men da jeg startet den opp, ble skjermen blå og maskinen startet seg selv på nytt. da den var startet på nytt igjen, kom det opp en melding: "Vi beklager det inntrufne, men Windows startet ikke uten feil". jeg kunne trykke på forskjellige "knapper": "Sikkerhetsmodus" "Sikkerhetsmodus med nettverk" "Sikkerhetsmodus med bare komandolinjen" "Siste fungerende konfigurasjon" og "Start windows på vanelig måte". Uansett vilken jeg tok, ble bare skjermen blå, og maskinen startet på nytt. Noen som vet hva det kan være, eller noen som vet hvordan du kan fikse det? Er det eventuelt mulig å instalere en helt ny windows på den? blir det det samme som å legge inn ny windows på stasjonære? Blir det vanskeligere å legge inn driverne? På forhånd takk! :!: Endret 18. desember 2006 av -noldus-
ventle Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Å legge inn en clean windows (fra en vanlig Windows-CD, ikke recovery cd) er nok å anbefale. Er alt for mye som kan gå galt (og som i ditt tilfelle gjorde nettopp det) på slike proprietære løsninger. Og så slipper du at det blir installert masse jallaprogrammer du ikke trenger. Drivere finner du sannsynligvis på produsentens sider.
vinzenT Skrevet 18. desember 2006 Forfatter Skrevet 18. desember 2006 Å legge inn en clean windows (fra en vanlig Windows-CD, ikke recovery cd) er nok å anbefale. Er alt for mye som kan gå galt (og som i ditt tilfelle gjorde nettopp det) på slike proprietære løsninger. Og så slipper du at det blir installert masse jallaprogrammer du ikke trenger. Drivere finner du sannsynligvis på produsentens sider. 7530780[/snapback] Nå ligger jo den windowsen som ikke funker innpå harddisken da... hvordan får jeg fjernet den? Er også lit usikker på hvordan det funker å innstalere driverne. Er det bare og først innstalere windows, så bare putte in en cd, med driverne, og instalere dem? Går det ann å bruke skjermen selv om driverne til skjermkortet ikke er innstalert? Kanskje litt vanskelig å svare på dette, men...
HAG Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Du er inne på rett rekkefølge; først windows, så drivere. Wind har noen integrerte drivere slik at skjermen, CD/DVD, HD er oppe og går under installeringa, du får ikke endra oppløsninga på skjermen før de rette driverene er inne - lurer på om det er 800x600 skjermoppløsning på de "inkluderte" driverene
vinzenT Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Skrevet 19. desember 2006 (endret) Du er inne på rett rekkefølge; først windows, så drivere. Wind har noen integrerte drivere slik at skjermen, CD/DVD, HD er oppe og går under installeringa, du får ikke endra oppløsninga på skjermen før de rette driverene er inne - lurer på om det er 800x600 skjermoppløsning på de "inkluderte" driverene 7531216[/snapback] takker for svar! har fått instalert windows nå, men sliter med å finne driverne til geforce fx go 5700. noen som kan hjelpe meg? Endret 19. desember 2006 av -noldus-
vinzenT Skrevet 19. desember 2006 Forfatter Skrevet 19. desember 2006 prøvd omegadrivers? www.omegadrivers.net 7537551[/snapback] takker. mn trenger du divere til trådløst internett?
ventle Skrevet 19. desember 2006 Skrevet 19. desember 2006 ikke nødvendigvis, men anbefaler uansett å bruke Intel PROset fremfor XP's egne drivere/programvare for trådløst (om du har Intel trådløstkort, hvilket du mest sannsynlig har). Du finner det på intels sider (bare søk på wireless)
Kagee Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Jeg har installert flere laptoper fra bunnen av, og jeg anbefaler at du laster ned alle driverne fra laptopprodusentens sider. Da er du også sikker på at du får alt riktig. Vet at HP, dell, acer og fu-simens har gode driversider, men jeg har hørt det kan være mer problematisk med Toshiba. Med alle drivere mener jeg også drivere til f.eks cpu, moden, lyd og skjerm, selv om de funker.
vinzenT Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Skrevet 20. desember 2006 (endret) Jeg har installert flere laptoper fra bunnen av, og jeg anbefaler at du laster ned alle driverne fra laptopprodusentens sider. Da er du også sikker på at du får alt riktig. Vet at HP, dell, acer og fu-simens har gode driversider, men jeg har hørt det kan være mer problematisk med Toshiba. Med alle drivere mener jeg også drivere til f.eks cpu, moden, lyd og skjerm, selv om de funker. 7540869[/snapback] HAR FUNNET ALLE DRIVERNE JEG TRENGER PÅ EN CD JEG FIKK M PCEN Takk for alle svar! Endret 20. desember 2006 av -noldus-
vinzenT Skrevet 20. desember 2006 Forfatter Skrevet 20. desember 2006 Du er inne på rett rekkefølge; først windows, så drivere. Wind har noen integrerte drivere slik at skjermen, CD/DVD, HD er oppe og går under installeringa, du får ikke endra oppløsninga på skjermen før de rette driverene er inne - lurer på om det er 800x600 skjermoppløsning på de "inkluderte" driverene 7531216[/snapback] du kunne faktiskt stille på oppløsningen med windows sine drivere
grove Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 jeg har også ett problem etter formatering av min bærbare pc (acer). har installert de fleste driverne, men ved hver oppstart får jeg beskjed om at de ikke finner battery installer?? søkt litt runt på det, men har ikke blitt noe klokere. Noen her som vet kanskje?
ventle Skrevet 20. desember 2006 Skrevet 20. desember 2006 Med alle drivere mener jeg også drivere til f.eks cpu 7540869[/snapback] siden når har du måttet legge inn driver til prosessoren
Kagee Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 (endret) Fikk beskjed om å installere en driver til en prosessor på en laptop en gang, da gikk den underlig nok fra 32 til 64 bit... Er ikke helt sikker på hva slags prosessor det egnetliog var.. men den funket jo etterpå. Endret 21. desember 2006 av Kagee
ventle Skrevet 21. desember 2006 Skrevet 21. desember 2006 er det ikke chipsettet du mener? Enkelte chipset må muligens ha rett driver for å få 64-bit støtte
Kagee Skrevet 23. desember 2006 Skrevet 23. desember 2006 Nope. Ei driverpakke for chipset'et, og en for prosessoren. Tror det var en Asus...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå