Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med deling av Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

Har et lite problem jeg håper noen her har et glupt svar på.

 

Hjemme har jeg et hjemmenettverk som består av 4 klienter og en server.

 

Alle klienter kjører Win2000 Pro. SP3, og server kjører Win2000 Adv. Server SP3.

 

Serveren er ikke akkurat det råeste, men den har til nå fungert utmerket til mitt bruk.

 

Siden jeg leser til MCSE, så har jeg satt opp serveren til å kjøre DNS, DHCP, WINS, FTP og WEB for mitt intranett, og den har utført sitt arbeid med glans.

 

Men nå har jeg fått Online ADSL fra Telenor, men jeg får ikke delt dette ut på nettverket til mine klienter. Har sittet i hele dag med å få NAT til å fungere, men det vil rett og slett ikke.

 

Jeg vil gjerne at serveren min fortsatt skal kunne brukes til det den har blitt brukt til frem til nå, men jeg ønsker også at den samtidig deler ADSL linjen til alle klienter på nettet

 

Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen spiontriks i ermet som kan løse dette problemet for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for mange svar.

 

Linux er et godt alternativ, men siden jeg har valgt å konsentrere meg om Windows, så er ikke det aktuelt.

 

Har også tenkt på WinGate, men tanken var å bruke de mulighetene som allerede er implemtert i windows.

 

Er det ingen mulighet til å få delt ADSL linjen min via windows's innebygde "features"?

Lenke til kommentar

B.S. Bruk RASPPPOE..

 

Har Tel ADSL og bruker RASPPPOE, som de til og med anbefaler et sted på sidene sine (om jeg ikke tar skrekkelig feil). Det er en driver som er enkel å innstallere, bare følg bruksanvisningen.

 

Deling av tilgangen er barnemat med RASPPPOE.

 

Hvorfor du bruker en Advanced server til personlig bruk er en annen sak.. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...