Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettet detter ut med jevne mellomrom (ikke ISP)


Anbefalte innlegg

Har hatt dette problemet siden jeg fikk pcen. Plutselig bryter nettverkskortet all kontakt med omverdenen. Jeg deaktiverer/aktiverer lokal tilkobling, reparerer tilkobling, ipconfig /release /renew, men ingenting fungerer. Eneste er å restarte datamaskinen. Driver oppdateriner (inkl. nettverkskortet) er gjort uten hell. Problemet er også på andre nettverk så det er pcen problemet ligger. Hvordan får jeg fikset dette?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ikke ukent at netverks kort tar kvelden spess hvis dem er onbord. tips gå i biosen og endre på irq(pci slot) til kort. så det ikke er noe som blir brukt på samme porten som netverks korte står koblet til.

eks: skjerm kort og lan kort på samme port funker ikke bra.

asus er det veldig kjent problem.

Lenke til kommentar

ja akuratt som han beskriver, den stopper bare etter en tid.

som default på mange pc'er står netverks kort på pci port nr 1 samme gjør onbord skjerm kort/modem/lydkort. og share irq er ikke veldig bra løsning.

så da stopper en av tinga til slutt, oftest lan kort.

 

noen kjøper bare nytt netverks kort og stapper det i pci port 3-4(litt nede på hoved kort, siden port 1 er helt øverst deer skjerm korte står(agp tar og den plass(ikke pci porten)

så folk setter det i bunnen og alt funker fint.

Lenke til kommentar

Hadde samme problem med et innebygd netverkskort. Det bare kuttet blankt etter en stund, spesiellt om det hadde mye belastning på seg. Måtte restarte for å fikse det. Reinstall av windows osv. gav ingne endring, så det må være hardware feil. Endte opp med å måtte kjøre reklamasjon på hovedkortet for å få det fikset.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg måtte sette inn et ekstra nettverkskort sist uke etter at onboard nettverkskontakt ikke ville fungere 100% stabilt lengre.

Komplett selger et nytt 10/100Mbit nettverkskort til 75 kroner.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113655

7522894[/snapback]

Du kunne jo sende inn HK om det var innenfor garanti da.

 

Takk skal dere ha. Skal få tatt en titt i BIOS hvis ikke kjøper jeg et nytt nettverkskort

Du kan jo sende inn HK på garanti du også, om du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...