dravisher Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Hvis jeg forsøker å åpne Disk Defragmenter (f.eks. under høyreklikk på en HDD -> properties -> tools) får jeg opp en melding med tittel "Microsoft Management Console", hvor det står "Snap-in failed to initialize. Name:Disk Defragmenter. CLSID:{[hvis denne lange ramsen skulle trenges så tar jeg det da]}" En løsning finnes tilsynelatende her. The solution is actually quite simple. You need to re-register the defragmenters snap-in files, and the basic registry entries. First open up a Command Prompt, this can be found at: Start -> All Programs -> Accessories -> Command Prompt Change into your windows\system32 directory. Your windows directory will be either windows or winnt. Type: cd \windows\system32 Register the defrag components, by typing: regsvr32 dfrgsnap.dll regsvr32 dfrgui.dll Siden jeg bruker XP x64 så er jeg litt skeptisk til å kjøre noen kommandoer jeg ikke forstår når de komandoene er beregnet for 32-bit versjon av XP/2003 server. Mappen "C:\WINDOWS\system32" inneholder 64-bit stuffet, mens mappen "C:\WINDOWS\SysWOW64" inneholder 32-bit stuff. Er det noen som kan si med rimelig sikkerhet hva jeg må gjøre, og/eller om det er trygt å i allfall prøve de kommandoene som er skrevet på den siden? Takker for hjelp
Pingla Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 Alle filene som det er henvist til her: http://www.andreasroom.com/blog/archive/20.../18/defrag.aspx ligger i de respektive mappene i XP Pro 64-bit Edition også. Kan ikke se at det skulle være noe problem å kjøre kommandoene det henvises til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå