Gå til innhold

1GB Nvidia GeForce7950 GX2 Vs Nvidia Quadro Fx


sammyboy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Holder på å sette opp en Dell PC. Hvilke skjermkort bør jeg velge av Geforcen og div Quadro kort. Quadro kortene er mye dyrere... har jeg noe igjen for å velge et slikt?

 

PC'en skal brukes til videoredigering en del 3D dak tegning og et spill i ny og ne...

 

Vil Geforcen i det hele tatt takle 3D dak program? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror egentelig det beste i din sitvasjon er et dak kort ja, et geForce kort er lagd for 3D spill og vil være best der, men quadro kortet vil nok klare seg, mens geForce kortet vil slite betydelig mer i dak.

7516663[/snapback]

 

 

Fant denne testen som gav meg mange svar.....

 

http://www.hwb.no/test/arbeidsstasjoner/st...losninger/21051

 

 

 

Ser ut for at om du primært skal gjøre noe annet på pc'en en å spille kan det være lurt å heller gå for mid-range quadro kort enn de råeste spillkortene.. prisforskjellen da er ikke så alt for stor..

 

Et Geforce 8800 640MB koster 3500-4000 kr

Et Quadro Fx1500 256MB koster 5-6000 kr

 

Eller??

Lenke til kommentar
tror egentelig det beste i din sitvasjon er et dak kort ja, et geForce kort er lagd for 3D spill og vil være best der, men quadro kortet vil nok klare seg, mens geForce kortet vil slite betydelig mer i dak.

7516663[/snapback]

 

 

Fant denne testen som gav meg mange svar.....

 

http://www.hwb.no/test/arbeidsstasjoner/st...losninger/21051

 

 

 

Ser ut for at om du primært skal gjøre noe annet på pc'en en å spille kan det være lurt å heller gå for mid-range quadro kort enn de råeste spillkortene.. prisforskjellen da er ikke så alt for stor..

 

Et Geforce 8800 640MB koster 3500-4000 kr

Et Quadro Fx1500 256MB koster 5-6000 kr

 

Eller??

7564800[/snapback]

 

Ja, og et FX1500 vil kunne spille omtrent som et 7800GT, eller deromkring. Videoredigering og avansert DAK bør ha proffkort. Kjør en google på programvaren du bruker i videoredigering. De forskjellige programmene utnytter GForce sine FX kort og ATI sine FireGL helt forskjellig. Du bør velge et skjermkort som passer til videoredigeringsprogrammet. Både FX og FireGL takler DAK helt fint.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...