Straydog Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Jeg benytter en router på adsl-modemet mitt. Den bruker PPPoE-oppkopling. Problemet er at jeg ikke får noe IP på maskinen min, bortsett fra den lokale 192.160.X.X. Dette hindrer meg i å opprette spill/ftp-servere, noe jeg gjerne vil. Har noen noe peiling på hvilke tiltak jeg kan gjøre for å få en internett ip? (hører med i sammenhengen at det henger 3 pc på router'n, hvis det er av interesse..) Takk for svar!
xeon Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Det kan bli problematisk.. Antageligvis får du bare få en ip fra din ISP og denne bruker ruteren når den skal ha tilgang til wan. Du har to muligheter: 1. Forward porter i ruteren til å peker på en av dine 192.168.x.x adresser 2. Sett opp en linux (eller hva du foretrekker) maskin som ruter.
Goebbels Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Quote: Den 2002-11-20 18:21, skrev xeon:Det kan bli problematisk.. Er ikke i nærheten av problematisk. Bruk den jeg sa i id:2 (eller noe tilsv.) kombinert med xeons mulighet nr. 1! Og du er i boks. Mvh Goebbels
Thlom Skrevet 20. november 2002 Skrevet 20. november 2002 Maskinen din kan ikke få en "internett-ip". Det du kan gjøre er å forwarde porter som de programmene du bruker benytter seg av til din 192.168.* maskin. no-ip løser ikke problemet ditt afaik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå