Gå til innhold

Triceps og Biceps samme dag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, har hørt at dette kan være en dårlig kombinasjon, med hensyn til restitusjon osv. Stemmer det?. Kjører de på en fredag, så blir hvile hele helgen.

7509646[/snapback]

 

Jeg kjører biceps og triceps på samme dag i en 5-splitt og det fungerer utmerket, får raskere resultater når jeg dedikerer en egen dag til de.

 

Hvordan ser arm-programmet ditt ut?

Lenke til kommentar

Det jeg håpet på å høre :)

 

Kan like gjerne slenge ut hele treningsprogrammet:

 

Mandag: Rygg/biceps

 

Markløft: 3-5 x 4-6

Nedtrekk: 3 x 6-12

Foroverbøyd roing: 3 x 6-8

Sittendekabel roing: 3 x 6-12

 

Stang curl: 2 x 8-12

Hammer curl: 2 x 8-12

 

 

Tirsdag: Bein/triceps

 

Benkpress: 3-5 x 4-6

Skråbenkpress: 3 x 6-8

Skrå flies: 3 x 8-12

 

Tricepspress: 2-3 x 6-12

Nedpress: 2-3 x 6-12

 

 

Onsdag: Hvile

 

 

Torsdag: Bryst/Skuldre

 

Knebøy: 3-5 x 6-8

Benpress: 3 x 6-8

Stående tåhev: 3 x 8-12

Sittende tåhev: 4 x 8-12

 

Shrugs: 3 x 6-8

Sidehev: 3 x 8-12

Foroverbøyd sidehev: 3 x 8-12

 

 

Fredag: Biceps/Triceps

 

Stang curl: 2-3 x 6-8

Stående manualcurl: 2-3 x 6-8

 

Tricepspress: 2-3 x 6-12

Nedpress: 2-3 x 6-12

 

 

Lørdag: Hvile

Søndag: Hvile

Lenke til kommentar

Jeg ville også lagt til militærpress på skuldre-dagen, det er tunge press-øvelser du vokser av ikke isolasjonsøvelser ala sidehev.. kjør militærpress som første øvelse på skuldre dagen. Jeg ville også droppet shrugs, det holder egentlig mer enn nok med markløft for trapz.. men hvis du absolutt skal ha shrugs så flytt det til rygg-dagen.

 

Fr.bøyd sidehev har du vel heller egentlig ikke bruk for hvis du kjører en elller annen form for fr.bøyd stangroing og nedtrekk. :p

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar
Dette var noe jeg ble anbefalt om jeg ville prøve noe nytt for å bygge større armer. Dette programet fokuserer for det mest epå armene..

7510040[/snapback]

Har du noen grunn til å fokusere så kraftig på armene? Trener du basisøvelser vil armene få god trening kun gjennom det, men resten av kroppen blir fin også.

 

Synes Makaveli sitt forslag virket mer helhetlig, fordi underkroppen fikk sin rettmessige dose trening.  :) Hadde personlig kjørt 50/50 på over/under-kropp jeg.

7510077[/snapback]

50/50 er kanskje litt vel mye. Lårene oppleves av mange som vanskelig å restituere godt, og samtidig må man ta med i betraktningen at man i overkroppen har både rygg, skuldre og bryst å ta hensyn til som store muskelgrupper. Lårene er riktignok størst, men skal man klare å trene både rygg, skuldre og bryst godt så må man ta ibruk en del øvelser.
Lenke til kommentar

"det er tunge press-øvelser du vokser av ikke isolasjonsøvelser ala sidehev".

 

den tviler jeg litt på, har pratet med flere som har vært innen kropsbygning i rundt 20-30 år. Og de anbefaler meg å ta isolasjons øvelser siden jeg har så lite kroppsfett. Og at man bygger bedre volum med dette.

 

Jeg har merket god fremgang på skuldre med bare isolasjon, og tror jeg kommer til å fortsette med det så lenge jeg merket at de vokser ;)

 

Zethyr@ Syns armene er relativ små, og da fikk jeg anbefalt dette =)

Lenke til kommentar

Hvor mye kroppsfett du har har ingenting med om du skal ta isolasjonsøvelser eller ikke.

 

Du vokser bedre av isololasjonsøvelser og "pressøvelser" ved siden av. Ikke overdriv med isololasjonsøvelser på biceps, det er bare en liten musklel som er lett å få senebetenelse i hvis den blir overtrent.

 

Selv har jeg bare en biceps isolasjonsøvelse i uken og mange "pressøvelser" ved siden av. Bicepscurl 8x3.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dette var noe jeg ble anbefalt om jeg ville prøve noe nytt for å bygge større armer. Dette programet fokuserer for det mest epå armene..

7510040[/snapback]

Har du noen grunn til å fokusere så kraftig på armene? Trener du basisøvelser vil armene få god trening kun gjennom det, men resten av kroppen blir fin også.

 

Synes Makaveli sitt forslag virket mer helhetlig, fordi underkroppen fikk sin rettmessige dose trening.  :) Hadde personlig kjørt 50/50 på over/under-kropp jeg.

7510077[/snapback]

50/50 er kanskje litt vel mye. Lårene oppleves av mange som vanskelig å restituere godt, og samtidig må man ta med i betraktningen at man i overkroppen har både rygg, skuldre og bryst å ta hensyn til som store muskelgrupper. Lårene er riktignok størst, men skal man klare å trene både rygg, skuldre og bryst godt så må man ta ibruk en del øvelser.

7510183[/snapback]

 

Modererer meg litt, og sier 30% :)

Lenke til kommentar
Hvor mye kroppsfett du har har ingenting med om du skal ta isolasjonsøvelser eller ikke.

 

Du vokser bedre av isololasjonsøvelser og "pressøvelser" ved siden av. Ikke overdriv med isololasjonsøvelser på biceps, det er bare en liten musklel som er lett å få senebetenelse i hvis den blir overtrent.

 

Selv har jeg bare en biceps isolasjonsøvelse i uken og mange "pressøvelser" ved siden av. Bicepscurl 8x3.

7510397[/snapback]

 

Det blir litt feil å kjøre press-øvelser ved siden av, synes du ikke? press-øvelser er tunge base-øvelser som involverer flere muskelgrupper og krever mye mer energi å gjennomføre enn en isolasjons-øvelse. Man avslutter som regel ei treningsøkt med isolasjons-øvelser nettop av den grunnen. Isolasjons-øvelser gjør nettop kun en ting og det er å isolere en enkelt muskel, som sidehev kun bruker lateral deltoids.

 

Mens, militærpress bruker hovedsaklig posterior deltoids eller laterals all ettersom hvilket grep du har og alle de andre skuldre-hodene som synergister eller støtte-muskler om du vil og nettop derfor bygger den også så mye bedre fordi den aktiviserer så mye mer.

 

Det er press-øvelser man skal prioritere og kjøre først dersom målet er å vokse å bli svær.

Endret av -Makaveli-
Lenke til kommentar
Njaa, sant det men. Funker fint for meg med Dag1: Biceps/bryst

 

 

Roing med stang..

Chins.

Markløft.

Biceps curl.

 

Men tror jeg skal legge til 1 øvelse.

7510642[/snapback]

 

 

Du trener jo ikke bryst i det hele tatt der, det er rygg og biceps. Besides, det finnes vel ikke press-øvelser til rygg heller, alt er dra-øvelser der, samme gjelder biceps.

 

Men, rygg programmet ditt så jo veldig bra ut, akkurat de samme øvelse jeg selv har valgt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...