Gå til innhold

Intel Xeon Quad Core


sammyboy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har satt opp en Dell Precision690 med en 1,83GHz Xeon Quad Prosessor (firkjerner)

 

Har veldig lyst på denne men er uskikker på mye jeg vinner på å spandere så mye penger på en slik prosessor. Skal bruke maskinen mye til videoredigering. Er denne prosessoren best å gå for da? Eller finnes de andre bedre eller billigere på markedet (til videoredigering??)

 

Er der annen hardware eg trenger legge stor vekt på med tanke på videoredigering??

 

 

:)

Endret av sammyboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror ikke du vinner så extremt på en quad cpu

 

 

dessuten kan du gjøre det mye billigere med en core2 duo fra intel som bør yte tilsvarende eller nesten like godt men da til prisen for 1/4 del

 

invister disse pengene i litt ekstra og godt minne så tror jeg du har en kraftig maskin til videoredigering ^^

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har satt opp en Dell Precision690 med en 1,83GHz Xeon Quad Prosessor (firkjerner)

 

Har veldig lyst på denne men er uskikker på mye jeg vinner på å spandere så mye penger på en slik prosessor. Skal bruke maskinen mye til videoredigering. Er denne prosessoren best å gå for da? Eller finnes de andre bedre eller billigere på markedet (til videoredigering??)

 

Er der annen hardware eg trenger legge stor vekt på med tanke på videoredigering??

 

 

:)

7507599[/snapback]

 

Videoredigering er et av de få feltene her i verden som faktisk kan bruke 4 kjerner. Sjekk google på benchmarks for videoredigering. Vet at en del videoredigeringsprogrammer drar nytte av gode skjermkort. (Proffkort) ikke spillkort. Det ville jeg ha sjekket hadde jeg vært deg. Kan være du tjener mer på å legge pengene i f.eks FX1500/FX2500/FX4500 skjermkort, enn å peise på med uant CPU kraft.

Lenke til kommentar

Har lest meg litt opp på emnet... etter det jeg kan finne ut vil er videoredigering/redereing en av det få tingene som kan utnytte 4 kjerner, ergo vil en neste halvere rendretiden av en video med en quad core kontra en duo core med samme klokkehastighet. Altså mye tid å spare med ser på tidene som er oppført på intel's sider der det med en P4 vil ta typisk 20 min å rendre en 25 min videosnutt. en duo core vil bruke 9 min... en quad core vil nok halvere den tiden igjen....

Lenke til kommentar
Har lest meg litt opp på emnet... etter det jeg kan finne ut vil er videoredigering/redereing en av det få tingene som kan utnytte 4 kjerner, ergo vil en neste halvere rendretiden av en video med en quad core kontra en duo core med samme klokkehastighet. Altså mye tid å spare med ser på tidene som er oppført på intel's sider der det med en P4 vil ta typisk 20 min å rendre en 25 min videosnutt. en duo core vil bruke 9 min... en quad core vil nok halvere den tiden igjen....

7551830[/snapback]

 

 

Du kan jo vurdere å skumme igjennom Denne siden også, når du først er i gang med å lese litt, mener jeg. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...