Gå til innhold

Ny bærbar under 10'000. student+spill max 15"


Anbefalte innlegg

Hei! Etter nyttår får vi studenter litt penger å rutte med, og i den forbindelse vil jeg gjerne kjøpe en ny bærbar.

 

Det jeg trenger er:

 

-Større harddisk (100gb+)

-Bedre prosessor enn DV4110 sin

-Mulighet for å oppgradere GFX (hvis dette er mulig på bærbare nå?)

-minst 1gb minne

-ikke fysisk større enn min gamle dv4110

-støtte windows vista

-ikke koste mer enn kr 10'000,- inkl moms og frakt

 

tips mottas med julehilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første har best prosessor og harddisk plus at det følger med VISTA, mens den andre har best GFX og det følger med masse tilegsutstyr.

men GF 7400go er ikke akkurat så dårlig heller så jeg tror jeg ville ha valgt den første.

Men på den andre følger det med:

* Bæreveske

* Optisk mus

* Stort batteri (8-cellers)

* Webkamera integrert i skjermen

så... ja trur framdeles at eg ville ha valgt den første :hmm:

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men det ser ut som om begge har integrert webkamera.

 

HPen har trykkfølsome media knapper som er ganske fancy ;P Jeg vet ikke om det er vanli, men man kan iallefall bruke disse knappene når man vil med Windows Media Player, selv om man ikke har det øverst:P praktisk. Den har fjernkontroll som er ganske praktisk... Og ikke minst 2stk. 3,5mm headsettutganger!

 

Som minus til det pene designet blir skjermen og lokket fort fettete, men det er bare å pusse vekk ;)

 

Jeg har selv undermodellen til HP'en og kjenner en del som har den der. Jeg er fornøyd med min og de virker fornøyde med sine.

 

Edit: Unødvendig quote

Endret av simon_gj
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

heisann =)

jeg ville gått for Asus, da fordi jeg selv har hatt undermodellen til den du linker til der, og fordi den er noe bedre på noen av dine punkter.

 

skjermkortet er bedre enn HP's

 

om jeg ikke tar feil, så mener jeg at AMD Turion 64 X2 mobilteknologi TL-52, tilsvarer det samme som Intel centrino core 2 duo, som er raskere enn core duo.

 

dessuten har du ikke bruk for windows vista!

Windows Vista er stort sett bra plag siden veldig få programmer har støtte for det osv. hvis du liker å se film på pc'en din, burde du heller kjøpe ny dvdspiller foran pc med Vista.Vista stopper alt det ikke liker!

 

minuser er jo bare at harddisken er 20 gig mindre enn HP, og at den støtter 1 minnekort mindre. ellers er jo også asusen 01kg lettere, og ikke like stor som HP'en.

 

var jeg deg ville jeg gått for asusen.

asus har foresten også fantastisk hyggelig kundeservice. :):thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...