Gå til innhold

Beste mobil-som-modem og abonnement?


N_R

Anbefalte innlegg

Jeg jobber mer og mer mobilt, og trenger derfor i større grad å kunne "frigjøre meg" fra min ganske kontor-låste tilværelse.

 

Har en W800i som jeg egentlig er greit fornøyd med, men der har jo joysticken tatt kvelden. (Går det forresten ann å få reparert denne for en rimelig penge?) Den har heller ikke Edge eller 3G, så da er det bare å se seg om etter noe nytt.

 

Vil ikke ha "skyve-fon", mistenker de ryker fort. W800'en er også litt liten, så jeg tipper en klapp-telefon derfor er litt bedre.

 

Sålangt titter jeg derfor på SE Z610, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329609. Men jeg ønsker forslag på andre merker, da jeg er helt blank på Nokia osv.

 

 

Når det gjelder abonnement har jo både Telenor og Netcom helt grei

 

Men, det er jo alltid en del spørsmål......

 

- Aller helst ville jeg egentlig hatt et kort til min bærbare Dell, men den har den nye Expresscards-slotten, og ikke den "gamle" PCcard. Ergo passer ingen av Netcom/Telenor-kortene. Eller går det ann å finne Expresscard noe sted? Jeg har lett og lett og ikke funnet noe.....

- hvordan er strømforbruket? Ser at UMTS sluuuuuker strøm i forhold til GSM....

- får jeg 3G/Edge dekning stort sett overalt? En ting er at det er dekning på kartet, men enkelte steder (særlig i kjellere) kan jeg vel fort havne i problemer?

- Koster dette mer en det smaker? "Teori" og "praktisk bruk" er to forskjellige ting. Kan jeg jobbe omtrent som på en (dårlig) bredbåndslinje? SKal sende og motta mail, surfe noe, men i hovedsak jobbe mot servere over Remote Desktop Protocol, og noe VNC.

- Ellers andre erfaringer/problemstillinger jeg ikke har tenkt på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...