Gå til innhold

FEAR server; hva trengs, systemkrav osv.?

Anbefalte innlegg

Den har vert oppe hele tiden nå den :hmm:, i skrivende stund er den full, altså 8/8 spillere

lasta ned nyeste PB-versjon uten at det hjalp, skulle gjerne hatt PB, var en idiot der i går som vistnok kunne skyte igjennom veggene ifølge resten av gjengen.

Jeg har også et nytt spørsmål:

det er noe som heter SCMD admin (ellerno) hva er det og ossen bruker jeg det?

Jeg gjetter at det er noe som gjør at jeg kan logge inn som admin på en annen pc, stemmer det? hadde i hvert fall vært veldig greit og hatt.

Så hvordan kan jeg logge inn som admin på gaming pcen? :)

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den har vert oppe hele tiden nå den :hmm:, i skrivende stund er den full, altså 8/8 spillere

lasta ned nyeste PB-versjon uten at det hjalp, skulle gjerne hatt PB, var en idiot der i går som vistnok kunne skyte igjennom veggene ifølge resten av gjengen.

Jeg har også et nytt spørsmål:

det er noe som heter SCMD admin (ellerno) hva er det og ossen bruker jeg det?

Jeg gjetter at det er noe som gjør at jeg kan logge inn som admin på en annen pc, stemmer det? hadde i hvert fall vært veldig greit og hatt.

Så hvordan kan jeg logge inn som admin på gaming pcen? :)

7525250[/snapback]

jag föreslår att du kikar igenom server readme:n som ligger i roten på din installation :) där står allt som du någonsin behöver veta om scmd:n

hmmm... du skulle inte kunna posta ip:n till servern? min serverbrowser hittar den inte :(

add: hitta den nu... :blush: du har ju inte PB på ehhehehe...

add: superduper :) väldigt bra server!! bra ping, lag på de gamla vanliga mapsen, men annars helt super. du skulle PB stream:a servern bara, då skulle du ha all de senaste cheatbans:en i din PB cfg... väldigt bra... :) ..peace

Endret av kalerv0
Lenke til kommentar

Hyggelig at folk liker serveren :)

Bare si hvilke maps som ønskes så skal jeg vurdere det ;)

Skjønner også hvordan jeg skal bruke SCMD admin-greiene nå, må bare få testa det og lære meg alle de komandoene, da blir det masse kicking ja :green:

Så de begynte og klage på deg commi, noen takler tydligvis ikke at noen andre er bedre enn de :hmm:

Lenke til kommentar

min favorit maplist med runspeed 1.3 är: factory, hightech, office, docks, campus, refinery. jag har spelat ett tag nu och har inte helt smak för de nya maps:en :) jag skulle också vilja föreslå att du mod:ar medkits till max 2 och tar bort healthbooster:na...

..jag såg en del nya FEAR spelare i går :) ) jag hoppas att du har denna servern uppe så mycket som möjligt :) ..och att jag kan fortsätta spela på den :) ..peace

add: har du sett mer på att få PB igång? skulle varit super om man kunde köra PB- kommandon (speciellt pb_plist för att se om det är samma dude som vrålar "..CHEATER OMG!1 WTF1!one..."

Endret av kalerv0
Lenke til kommentar

Du tenker jeg kun skal ha factory, hightech, office, docks, campus og refinery?

Det er en mulighet jeg KAN vurdere, liker sjøl de mapsa der, må først se igjennom alle de andre sånn at jeg ikke glemmer noen :p

Maks 2 medkits og ingen healthboosters, ossen skal jeg overleve da? :p

Ja jeg håper på og få PB i gang igjenn, har ikke prøvd flere ganger etter den første da men kan se om jeg får den på neste gang serveren skrus på ;)

Også litt info til slutt her; Serveren vil nok være nede resten av denne dagen og muligens en til flere dager nå :( han som lånte PSUen min maste så jævelig at jeg måtte gi den tilbake :dontgetit: Jeg hadde egentlig tenkt og kjøpe en ny hos Netshop når jeg var der igår men shoppinginstinktet mitt fikk meg til og kjøpe noe annet, ble da to nye tastaturer, en billig-mus og en liten 5-porters switsj.

Ble da ikke helt som planlagt.

men om noen vet hvordan jeg kan starte serveren UTEN og starte FEAR Combat først vil dette redde dagen(e) min(e) :)

Jeg jobber med saken og skal ha den oppe igjenn så fort som mulig :thumbup:

Lenke til kommentar
i roten på din installatin ska du ha en fearserver.exe ..det är bara till att kicka igång den. när du kör den exe:n får du upp server konsollen och du får möjlighet att välja cfg fil.

7539471[/snapback]

Supert! :thumbs: da kommer nok serveren opp om ca. 5min. må bare sette i den gamle PSUen, blir gaming idag også da :D

edit: den er nå oppe :thumbup: tusen takk kalerv0!

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

om du ändå inte har fått den senaste (ver 1.242) PB versionen att fungera kan du testa att tanka hem (lagre som) filerna manuellt (om du tankade hem fearcombat kör du säkert ver 1.098)...

..tanka hem pbsec.htm och pbsecsv.htm till "c:\documents&settings\all users\document\monolith productions\fear\pb"

..tanka hem wc001263.htm, wa001304.htm, lc001263.htm, la001304.htm, mc001263.htm, ma001304.htm till "c:\documents&settings\all users\document\monolith productions\fear\pb\htm"

..om du kör på en eller annan windows version tankar du hem pbsvnew.dll till "c:\documents&settings\all users\document\monolith productions\fear\pb" om du kör en berömd unix klon (läs linux) tankar du hem pbsvnew.so

..om servern var uppe då du tankade hem filerna måste du köra pb_sv_restart i konsollen ..om du ändå inte har fått tag på PB admin manualen ligger den här... hoppas att du får det till = färre som hylar om "OMG !! CHEATER WTF !!"

Lenke til kommentar

takktakk kalerv0, jeg lagra alle de filene der som du sa men jeg vet ikke helt om jeg fikk skrudd på punkbuster da (uten FEAR Combat) ifølge den manualen skal jeg skrive ''PB_SV_ENABLE'' i konsollen, testa det og masse PB-saker kom opp men så når jeg skulle logge inn på serveren at PB fortsatt mangler :hmm:

Har du en løsning på dette også :innocent:

Og btw, jeg kjører ver. 1.242 ja :)

Har lyst til og ha en 24/7 server som du sa men problemet er at den lager godt med lyd :p Pentium 4 er jo ikke akuratt kjent for og lage lite varme, skulle hatt en liten strømgjerrig Core Duo el. så hadde det gjort seg :)

Spirre: ja max 3 høres jo egentlig greit ut, noen ideer om hvordan jeg stiller inn slikt (uten FEAR Combat)

Lenke til kommentar

kolla i "c:\documents&settings\all users\documents\monolith productions\fear\serveroptions\serveroptions0000.txt" (numret kan variera beroende på hur många serverconfigs du har) där ska det under [serveroptions] vara en variabel som heter UsePunkBuster, värdet ska vara satt till 1 för att servern ska starta med PB på...

(..den maskinen du kör servern på, har du möjlighet att komma åt skrivbordet på den? det är lättare att styra servern från konsolen på skrivbordet...)

för att moda servern måste du rota lite i "c:\documents&settings\all users\documents\monolith productions\fear\MPCustomizations.txt" ..om du öppnar filen i notepad och söker efter ;Arsenal/Gear/MedKit/MaxAmount=10 ..om du ändrar detta till Arsenal/Gear/MedKit/MaxAmount=3 så ska saken vara klar (kom ihåg att ta bort ";" tecknet i början av raden)

add: kommer rätt från servern och allt verkar vara som det ska (med PB och så..) jag testatde med pb_plist och PB renderade spelar listan :) supert :) (ovärderligt om man frapsar en cheater. håller inte med enbart filmen dock, vem som helst kan heta vad som helst ..man måste ta guid:en också... ja, och om punkbuster ska ban:a någon måste man säga åt servern att ta en screenshot (pb_getss) också...)

Endret av kalerv0
Lenke til kommentar
ingen server idag? :( kom igen nu mitjamannen :) slå på maskinen igen :)

7551594[/snapback]

Jeg beklager dette veldig, skrudde den på, skulle teste den nye svitsjen, koblet dette og merka at det ikke var noe nett der, den ene kablen fungerte nemlig ikke helt som den skulle.

tenkte da at jeg kunne råne ut og låne en av en kamerat, det var helt greit men det ble litt saker og ting der og litt ekstra råning, det tok altså mange timer ekstra der, kom akuratt inn døra.

Skal koble sakene sammen nå og kanskje det blir litt oppetid på serveren i dag også :)

Edit:

------------------------

eller ikke, ble ikke noe server idag likevel men den er oppe imorgen det lover jeg, da skal jeg også game litt så har ikke noe valg da :p

Jeg ser du kan litt om PB og slikt kalerv0, føler jeg bør lese PB-manualen litt bedre og lære meg funksjonene jeg også ja.

Skal se om jeg får fiksa det med medkits i morgen før jeg skrur det på

Spirre: vært innom en tur? har lyst til og spille mot deg også, problemet er at ALLE norske spillere jeg møter er bedre enn meg :no: håper dette kun er en tilfeldighet :p

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

text bootcamp :) :

för att få en bättre förståelse av spelet, föreslår jag att du testar alla vapen en runda, bara nades en runda och så vidare :) ..spela några rundor verkligt defensivt, inte så att du campar (då dör du fort) ..mer som "area controll"

..som exempel kan vi ta docks. det taktiskt bästa är att få kontroll över det yttre området: där har du nades, medkit och armor...

om du begynner löpa som i en runda med start (för exempel) vid medkitt:en > in till medbooth:en och plockar upp armor:n > vidare genom korridoren > ut och plockar up nade:sen och armor:n > ner till medkitt:en > nästa runda ..på 30 sekunder har du full armor 3 nades och 2 medkits

armor, medkits, och granater respawn:ar på 15 sekunder, proxys och stickys på 30 sekunder... när du respawn:ar ska du inte börja löpa på en gång, ta dig tid att lyssna efter fiender ..och så löper du i motsatt riktning :) ..tills du har full armor och några medkits :)

..hoppas att du får servern upp idag :) ..peace

Lenke til kommentar
..hoppas att du får servern upp idag :) ..peace

7554454[/snapback]

Ja det håper jeg også nå, det har tydligvis skjedd noe rare greier der i går, den nekter og komme forbi den WinXP loadingen, har testa sikkerhetsmodus og alle de andre de også men nei den vil ikke :(

Jeg lovte i går at den skulle være oppe i dag og ikke fader om jeg gir meg ennå, det vil nok bare bli en reinstalering av xp og få lagt inn de andre tingene så SKAL den være oppe

Bare huske og ta vare på den config-fila så vil nok alt bli bra igjenn.

Skal spille idag!

Lenke til kommentar

det verkar som att du kan ha haft besök av en viss idiot... skulle du vilja kolla om denna fyren varit på servern?

e4d50dbbdf7a0468f9a0a14e6c34a178 "ELF-Dank_Master" "72.240.183.200:62603"

om du letar i c:\documents&settings\all user\documents\monolith productions\fear\pb\svlogs om du sorterar filerna efter dato och börjar i den senaste filen... sök efter ip adressen som den här idioten har spårats på från tidigare ..hmm kanske du ska testa med 72.240.183 ..kanske han har en ny adress, men han ligger säkert på samma address fält...

om du hittar ett ip som kan matcha, ser du efter om guiden (de sista 8 siffrorona) är den samma (detta spelar dock ingen roll, eftersom man kan regga en ny hur lätt som helst, bara att byta e- mail address :( )

om du hittar något, vet jag att hela fear communityn skulle vara intresserad av de uppgifterna... lycka till, hoppas att du inte hittar något...

add: ja... du skuklle kanske också vilja kolla i c:\documents&settings\all user\documents\monolith productions\fear\pb\sv_viol.txt om där står något konstigt... ytterligare en liten ting: kanske du för säkerhets skull skulle bana ip nummrena 72.240.183.0 - 72.240.183.255

Endret av kalerv0
Lenke til kommentar

Nå skremte du meg nesten her :p

Nei fant ikke noe av det du skrev der, skjønner ikke hvorfor den plutselig bare stopper slik men jeg skal se om jeg får instalert skiten på nytt nå snart.

Bare en ting: jeg trenger ikke og instalere FEAR Combat nå som jeg har den config-fila til serveren?

Noe annet jeg bør ta vare på?

Lenke til kommentar

du kan bara tanka hem servern och köra igång den :) om du trenger exempel på server konfigs kan du ju alltid googla efter en, eller jag kan ge dig en :) (hehe med mina favorit maps och allt...) du skulle kanske vilja spara på sv_viol.txt ..du trenger den inte men i alla fall...

add: hmm kom just att tänka på en liten sak ..din swap fil... har den plats på din disk? om inte jag tar helt fel, vill jag minnas att windows vill ha minst 25% av disken till swap:en och att fear vill ha 5 gigg..(?)

Endret av kalerv0
Lenke til kommentar

29.8GB ledig der, størrelsen på swap-fila vet jeg ikke men den er vel det xp setter som default ellerno tror jeg :)

begynner på formateringa og instaleringa nå snart så skal det bli spilling ja!

Endret av Mitjmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...