Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Satte i sammen en maskin men får ikke liv i den


Anbefalte innlegg

Hei

 

Satte i sammen en maskin i dag. Kjøpte nytt kabinett hovedkort prosessor og ram. Samt en cdrom.

 

Har koblet opp alt sammen men når jeg setter på strømmen blinker nettverkskortet et lite øyeblikk. Når jeg prøver og slå på maskina skjer ingenting.

 

Kabelen som gir strøm er delt i to en 20 pins del og en 4 pins del. Regner med at disse skal settes i på samme sted. Ellers er det et 4 pins strøm plugg som passer en annen plass. Skal begge brukes ? Eller bare ene?

 

 

 

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amatører som setter sammen maskiner kan få negative konsekvenser..

Er du sikker på at du ikke har ødelagt noen komponenter f.eks. pga. ESD? Har du jordingslenke? Er det gulvteppe der du arbeider på maskinen, eller har du på deg ullsokker? Hvis du ikke vet noe om ESD eller statisk elektrisitet, foreslår jeg at du leser litt om emnet og kjøper deg jordlenke før du gjør noe mer. Men maskinen trenger uansett slettes ikke være ødelagt. Prøv å fjern ALL unødvendig hardware. Få den til å starte normalt med kun hovedkort, prosessor, skjermkort, minne. (du skal selvfølgelig ikke fjerne kjøleren til prosessoren)

Lenke til kommentar

Veldig tøffe i trynet vi var her da... De fleste her på forumet er nok amatører. Og de som er her for å få hjelp, blir ikke hjulpet av at folk bruker mesteparten av postene til å "flame" dem.

Nok om det:

 

Det hovedkortet trenger 24-pins kobling OG 4-pins (12v-atx)-kobling. Dvs at hvis trømforsyningen IKKE har 24+4, men 20+4, KAN det hende at hovedkortet ikke får tilstrekkelig/riktig strøm. NOEN hovedkort tillater at man kobler en 20-pins kobling til 24-pins kontakten på hovedkortet. Jeg antar at det er det du har gjort her? Og den ekstra 4-pin koblingen fra PSU'en - er det "festeklemmer" på siden av den? Litt vanskelig å forklare, men noen PSU'er leveres med muligheten for å koble vekk de siste 4 pinnene til "hovedkoblingen", slik at den bare blir 20-pin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...