CIder Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Jeg får denne feilmeldingen ved avslutning/reboot av pc'en: Denne har kommet etter at HK'et og PSU'en ble ødelagt etter lynnedslag og ble erstattet med nye komponenter.( Nøyaktig samme deler). Se profil for specs. Noen som har sett en slik feilmelding før? EDIT: Har ikke Floppydrive på maskinen... Endret 13. desember 2006 av CIder
tjuetre Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Eg får AKKURAT samme feilmeldingen på ene hden min, BARE at hos meg står det C:\ ikke er klar. hehee.... ser ut som feilen ligger i Windows(??), for med en annen HD (med OS på) så får eg IKKE slik feilmelding ved avslutning.. EG har liksom ikke brydd meg med det..., men finnes kanskje noen her som vet løsning på problemet?
L O G I M A N Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Ser ut som om windows ser etter en komponent som den tror er der, men som ikke finnes. Her kan kanskje en formatering hjelpe....
lancaster Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 I hverfall hvis du har skiftet hk uten å reinstalere windows. Du kan også prøve å disable floppy seek i oppstarten på biosen. Mulig maskinen tror du har en diskettstasjon, som f.eks. norton skal sjekke når du skrur av. Norton eller de fleste antivirus program gjør nemlig dette hvis den tror det finnes en diskett stasjon i systemet.
CIder Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Skrevet 13. desember 2006 Takk for tilbakemeldinger! Formaterte og reinstallerte når de nye komponentene var på plass. Floppy seek er disablet. Er enig i at det kanskje ikke gjør så mye fra eller til, men det irriterer meg og reboot's tar lengre tid enn normalt. Liker at maskinen er 100% til enhver tid. Andre forslag?.
L O G I M A N Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Er ikke noe som slår seg av selv litt for tidlig i systemet ditt pga en feil i en driver eller lignende?
CIder Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Skrevet 13. desember 2006 Det er mye mulig, men hvordan skal man få sjekket det?
tjuetre Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Floppy seek er disablet. 7496697[/snapback] Vil det si at du har disablet floppy disk i BIOS? Isåfall skulle vel den meldingen forsvinne ved avslutning av Windows.
Caze Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Har sett at Norton Antivirus har gitt slike meldinger ved restart/shutdown. Ikke sikkert at det har noe med dette å gjøre, men bare en tanke.
blipblopp Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Du kan prøve disable floppy disk conrollern i device managern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå