Gå til innhold

Bærbar opp til 12 000


Anbefalte innlegg

Far min skal ha seg bærbar, og jeg blir svett i jungelen av å finne noe som passer.

Håper derfor på litt hjelp her.

 

Maskinen skal brukes til stort sett lite ressurskrevende oppgaver, bortsett fra videoredigering. Dette utelukker antageligvis integrert skjermkort, det setter krav til firewire(1394), stor harddisk og minstekrav til minne er 1024.

 

Nå er det lenge siden jeg fulgte med på markedet, men er det fortsatt slik at Intel dasker AMD oppetter veggene når det gjelder stabilitet, kraft og stole-på-faktor?

 

 

Intel 1,5-2Ghz,

1024minne,

minst 80gb (helst 7200rpm),

1394-inn.

minst 15" skjerm.

Skjermkort med kanskje 256mb internminne?

 

 

Er det realistisk med disse kravene for en bærbar til 12 000,- -og er det noen som har noen anbefalinger?

 

På forhånd takk!

 

Mvh Kristoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Ville gått for en slik:

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=34884

 

Trykk på konfigurer, og velg oppsettet som passer. Zepto's maskiner er generelt meget stabile, har god byggekvalitet osv. Og innholdet er det intet å utsette på på denne maskinen. Er ikke så altfor ille pris heller. Du får sikkert billigere, men da går det ut over kvaliteten på både det ytre og det indre mener nå jeg..

 

Ang. Intel og AMD: Min oppfatning er at Intel er meget bra i bærbart, mens AMD faktisk er minst like gode til stasjonære (i den senere tid).. Mine valg faller på dette hver gang. Her kunne jeg brettet ut i det uendelige, men tenkte jeg bare skulle fatte meg i korthet.. :D

Endret av Slettet+8745264
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...