zorin Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Yeah, skulle mekke litt på pcen i går kveld, sette inn no nye vifter å slikt, så skulle jeg ta å oppdatere BIOS mens jeg først var i gang. Gjorde dette fra win med live update fra MSI (noe jeg skulle gjort fra dos ) Anywho, midt i oppdateringa frøys den, venta cirka en time for å se om den ikke skulle komme seg, men neida.. Så tenkte jeg at i verste fall kan jeg alltids flashe den fra en floppy, og restarta med god tro. Men etter restart kommer denne feilmeldinga opp: BIOS ROM checksum error Detecting floppy drive A media... Hvis det ikke står noe disk i, står det "insert system disk and press enter" men hvis jeg setter i en system disk kommer det bare opp "Detecting floppy drive A media..." igjen! Og den stopper der, skjer ikke no mere.. Ting jeg har prøvd: - Boot disk - Custom boot disk med fixed autoexec.bat som skulle flashe bios automatisk - Byttet floppy drive - Byttet floppy disk - Byttet floppy ledning - Tatt ut cmos batteriet over en lengre periode - Cleared cmos ved hjelp av jumpers - Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM (msi support) - Tatt ut alle kabler bortsett fra floppy Har et MSI P965 Neo hk, noen som har tips?
Forumforumforum Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Hadde selv samme problem i fjor, hadde prøvd en god del selv.. Sendte mail til komplett for å høre, og de sendte meg et nytt cmos-batteri. Det var løsningen for meg hvertfall.
zorin Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Skrevet 13. desember 2006 Hmm, mulig det. Tenkte på å bestille en ny bios chip, men ser ut som den er loddet på :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå