Gå til innhold

Anbefaling av vannkjøling // Mist komplett sett


Anbefalte innlegg

Har cooltek dual rad og L30 pumpa m/T-kopling og er meget fornøgdt. Pumpa mi ligger i harddiskbrønnene og eg har sette inn nokon støydempende matter på kvar side og eg hører berre ein bitte liten dur.

7508443[/snapback]

 

Det høres bra ut. Jeg skal ha singel rad radiator. Dessuten ønsker jeg en 12V pumpe fremfor 230V.

7508533[/snapback]

 

Sånn tenkte eg og, men eg tok berre kabelen ut frå ein ledig PCI slot og kopla han til stikkontakta og det funka utmerket. Einaste minusen er at eg kan gløyme å sette på pumpa, men det kan løyse ved å kjøpe rele kit :)

7508550[/snapback]

 

Det høres jo ut som en bra løsning. Men som jeg har etterlyst i hele tråden, er jeg ute etter en totalt lydløs løsning. Og en 230V pumpe vil dure mer enn en som går på 12V. Hvordan er temp i resten av kabinettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i kabinettet mitt? Har apogee blokka med dårleg tilført kjølepasta( litt miksing kom til stades då eg vart litt stressa med lekkasje) ligger CPUen, akkurat nå på 43 grader. load så har eg sett den oppi 70 grader, men husk på at kjøepastaen er dårleg tilført. Har tatt Vdroop mod på hket, så spenninga er også høg, 1,6V og CPUen går på 4,2 ghz( Pentium D 930). Skjermkortet er X1950XTX med MCW60 blokka, med dårleg kjølepasta, og den har eg sett oppi 72 grader.

 

Temperaturane kan høres veldig høge ut, men HUSK på at kjølepastaen er dårleg ført på, så ein kan få mykje betre temperaturer!

Lenke til kommentar

Ok, nå blir det mange poster her med litt ymse frem og tilbake. Jeg har endelig bestemt meg for hva jeg skal velge av radiator, blokk og pumpe.

 

Slik blir mitt oppsett:

EK water block

Black Ice Pro 2 radiator

MIST vannpumpe m/vanntank

 

Dette her tror jeg skal bli meget bra. Tusen takk for tips alle sammen, det har virkelig fått meg intr i vannkjøling. Og takk til Skrue, som anbefalte radiatoren for meg.

 

Det jeg nå svært gjerne skulle fått noen tips om er hva jeg skal velge av nipler og slanger. Slangeklemmer er jo ikke så vanskelig, men dimensjoner og sånt på nipler og slanger forvirrer meg litt. Komplett opererer med mm i dimensjoner, mens microplex har tommer. Svært forvirrende.

 

Så hva trenger jeg nå for å få i gang systemet mitt? Slangene kan godt være litt kule, men det er til syvende og sist kvaliteten som gjelder.

 

Takk :cool:

Lenke til kommentar
Så trenger du 2 sånne:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...8ID&mcat=14s265

 

til radiatoren og til pumpen følger det med nippler og blokken har "integrerte" nippler.

 

Slange:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=pf38re&mcat=14s281

 

Kan du velge rød eller grønn.

7513685[/snapback]

 

Jeg leste en test av apopgee blokka, og den havna et stykke nedover lista. Faktisk kom EK meget bra ut. Fikk en PM av Skrue, som ser ut til å ha god peiling på hva han driver med, og jeg ble så absolutt støttet i valget av vannblokk og ble da følgelig anbefalt Black Ice Pro 2 radiatoren. Om det er noe som hverken han eller jeg vet om, så må du bare si ifra, så jeg ikke velger feil sett her.

Lenke til kommentar
Hehe nei tør nå ikke direkte å motsi han skrue men det er vell litt smak og behag for min del når jeg velger vannkjølingsdeler :p Det var bare noen tips.

7513711[/snapback]

 

Hehe, jeg fant ut at jeg kanskje gjorde rett i å høre på tipsene hans. Men nå skal jo sant sies at det til syvende og sist er et økonomisk spørsmål, og vi er begge enige om vanntanken og pumpa. Blokka har jeg lest mye om, og forsåvidt veldig overbevist. I allefall til den prisen. Switech har jo vist seg å være litt råere i de fleste tester jeg har lest. Men dyrere.. Så vi er jo egentlig enige der også.

 

Radiatoren var det vanskeligste valget. Og jeg vil da velge rådet fra Skrue, no offence :), og tusen takk for tipsene jeg har fått!

 

Slanger og nipler skal jeg nok følge, om disse passer da selvfølgelig.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...