Gå til innhold

Lian Li og luftfilter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det luftfilter i Lian Li PC7BSCANDV2? Dersom det ikke er det, er det noe man enkelt kan kjøpe og legge til? Jeg er lat og har mye støv i det gamle kabinettet mitt...jeg trenger noe som er lettere å vedlikeholde.  :blush:

7489129[/snapback]

 

Enkleste er faktisk å ta tak i støvsugeren engang i blant. Det må til. Om du er av typen som nekter å fjerne hybelkaniner, kan det fort straffe seg i overoppheting. Litt ekstremt dog, men det kan skje.

 

Det lar seg nok gjøre å kjøpe vanlig støvfilter f.eks ved Biltema eller Maxbo. Ulempen med dette er at luftflyten vil bli desto dårligere om du i tillegg til å ha et lukket kabinett, skal ha støvfilter.

Lenke til kommentar

Vil bare si at du er passe idiot hvis du støvsuger pcen! ingen som har hørt om ESD også kjent som statisk elektrisitet... noen gang hatt en støvsuger i nærheten av en gammel tv så skjønner du hvor mye statisk elektrisitet det er i en støvsuger!

Kjøp boksen på clasern/fotobutikken hvis du ikke vil kværke pcen din ;) bruker en sånn boks i kvartalet (3rensinger) og jeg har mye hw å blåse støv av! :p

 

GLHF med hybelkaninene ;)

Lenke til kommentar
Vil bare si at du er passe idiot hvis du støvsuger pcen! ingen som har hørt om ESD også kjent som statisk elektrisitet... noen gang hatt en støvsuger i nærheten av en gammel tv så skjønner du hvor mye statisk elektrisitet det er i en støvsuger!

Kjøp boksen på clasern/fotobutikken hvis du ikke vil kværke pcen din ;) bruker en sånn boks i kvartalet (3rensinger) og jeg har mye hw å blåse støv av! :p

 

GLHF med hybelkaninene ;)

7496230[/snapback]

Kompressor FTW! :w00t:

Lenke til kommentar
Viften på siden suger også inn luft. Må kanskje kjøpe et filter til den viften da. Men det går bra!

7495375[/snapback]

Aha...sånn er det ikke på V1.

Da vil sikkert dette filteret fungere.

7495578[/snapback]

 

Takk for link til filter, blir sikkert å bestille det etter at jeg får kabinettet og oversikt over hva jeg trenger. :)

 

Vil bare si at du er passe idiot hvis du støvsuger pcen! ingen som har hørt om ESD også kjent som statisk elektrisitet... noen gang hatt en støvsuger i nærheten av en gammel tv så skjønner du hvor mye statisk elektrisitet det er i en støvsuger!

Kjøp boksen på clasern/fotobutikken hvis du ikke vil kværke pcen din ;) bruker en sånn boks i kvartalet (3rensinger) og jeg har mye hw å blåse støv av! :p

 

GLHF med hybelkaninene ;)

7496230[/snapback]

 

Enig, må være forsiktig med støvsuger i PC'n. Men hvis jeg tar av forlengelsesrøret på støvsugeren min så er det gummi/plastikk i enden av slangen, så det går bra. :) Men poenget var jo å slippe å støvsuge så ofte :p

Kanskje jeg prøver det strømpetrikset som ble nevnt. :hmm:

Lenke til kommentar

Klekkus: Funker fett, men var uheldig å blåste i stykker en vifte med kompressorn min :p

Raydemort: Hadde heller ikke støvsugd den med gummi tupp... har sett folk som tror de er trygge med gummi/plast-håntak på skrutrekkern sin, var vist et microskopisk hakk i isolationen så strømmen fikk kontakt... 400Volt rett i guttungen = konklusjon, gummi/plast issolerer dålig!

Lenke til kommentar
Klekkus: Funker fett, men var uheldig å blåste i stykker en vifte med kompressorn min :p

Raydemort: Hadde heller ikke støvsugd den med gummi tupp... har sett folk som tror de er trygge med gummi/plast-håntak på skrutrekkern sin, var vist et microskopisk hakk i isolationen så strømmen fikk kontakt... 400Volt rett i guttungen = konklusjon, gummi/plast issolerer dålig!

7497167[/snapback]

 

post-16888-1166172762_thumb.jpg

 

Ble usikker og måtte sjekke.

Hele det grå sluttstykket er solid kvalitetsbilligplast! Ikke noe trekk eller noe, ikke metall inni. Plast. Trygt. :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den der er IKKE isolert mot ESD så å stappe den der inn i pcen er som å hoppe strikk med vanlig tau... du tror det funker, men det går til helvete...

7506473[/snapback]

 

Tror du må roe ned ESD panikken litt. Det du ser ved TV'n din har ingen ting med ESD å gjøre. Det er elektromagnetisk støy og noe helt annet. Virkelig farlig ESD kjenner man i blandt (jada, langt mindre spenninger _kan_ være farlig for PCen) og det tviler jeg på at noen, noen gang har kjennt fra en støvsuger.

 

Det er også negative følger ved komprimert luft. Det er bla langt lettere å presse støv inn steder det ikke bør være og eller aldri ville havne. "Støv" kan også være ledende, f.eks metallpartikler. Alt i alt vil jeg nok heller ta "sjangsen" på ESD fra plastikk-støvsugertuten fremfor potensiel kortsluttning og tetting forårsaket av komprimert luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...