Gå til innhold

Wii - Ny lanseringsrekord i England


Jurg82

Anbefalte innlegg

Bra nintendo selger bra. Det er de som har greier på spill. Genialt å sattse på spille glede og nyskapning ovn for grafikk, når de så seg slått økomisk av sony og microsoft.

Må si spille markedet hade sett grått ut med bare ps3 og xbox. Og som noen sa tidligere vill jeg ikke si det er noen konsol krig, og vis det er en konsol krig er den i så fall mellom xbox og ps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra nintendo selger bra. Det er de som har greier på spill. Genialt å sattse på spille glede og nyskapning ovn for grafikk, når de så seg slått økomisk av sony og microsoft.

Må si spille markedet hade sett grått ut med bare ps3 og xbox. Og som noen sa tidligere vill jeg ikke si det er noen konsol krig, og vis det er en konsol krig er den i så fall mellom xbox og ps.

7488139[/snapback]

Nintendo er den eneste som har gått i profitt hver eneste konsollkrig. Sony klarte etter hvert å gå i pluss med PS2 mot slutten. Hvordan det var me PS1 vet jeg ikke.

 

Virker som mange ikke aner hvor mange penger Nintendo faktisk har i banken grunnet dette. Om konsollkrigen har handlet om profitt, hadde Nintendo gått seirende ut hver gang. Men nå er det markedsandel folk ser på som "vinneren", noe som i og for seg er rett når det gjelder spillutvalg.

Lenke til kommentar

Å kalle MS sitt underskudd sviende er nok å overdrive. Omsetningen for konsollavdelingen har økt med 109% i april,mai og juni i forhold til i fjor og MS regner med at prosjektet går i pluss i løpet av levetiden. Og som enhver økonom vet så er et prosjekt med positiv nettonåverdi et prosjekt verdt å fullføre.

 

Klarer ikke finne noen kvartals rapporter fra hverken Sony eller Nintendo så vet ikke hvordan det går med de.

 

Edit: I følge Wikipedia har Sony i år et overskudd på 1milliarder dollar.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...