Gå til innhold

Vidvinkelkonverter til videokamera


Anbefalte innlegg

Har planer om å anskaffe meg mitt første videokamera, og valget har falt på Panasonic NV-GS280/NV-GS300. I den anledning planlegger jeg å kjøpe en ikke altfor dyr vidvinkelkonverter. Har kikket på disse:

Kenko SGW-05Pro 37mm 0.5x Pro

Kenko SGW-05 37mm 0.5x

evt inkl telefotolinse:

Kenko MD205S 2.0x Telephoto & 0.5x Wide Angle Lens Kit

 

Hvis jeg har forstått det rett, er alle disse kompatible med NV-GS280/NV-GS300 da linsediameteren/monteringspunktet er 37 mm. (?)

 

Spørsmålet er da som følger; Er det noen som har erfaringer med noen av disse. Blir bildekvaliteten veldig mye dårligere med såpass billige alternativer? Evt hvilken modell bør jeg velge, det er tross alt noen kroner i prisforskjell? Er absolutt villig til å betale litt ekstra dersom dyreste alternativ gir merkbart bedre resultat. Og hvis jeg skulle gå for billigste alternativ, er telefotolinsen som som er med i denne pakken verd de ekstra kronene?

 

Skal kun filme skikjøring og ferieturer osv på hobbybasis, så krever naturligvis ikke perfekt resultat, noe prisklassen jeg har lagt meg på sannsynligvis også indikerer.

 

Mange spørsmål her, men setter pris på all tilbakemelding!

Endret av Simon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Jeg kan anbefale Raynox DCR-HC6600 Pro! Må kanskje ha stepup ring også, men det er verdt pengene. Linsen tror jeg ikke koster så mye mer enn det du hadde listet opp der. www.adorama.com kjøpte jeg min.

Lenke til kommentar

Ser absolutt ut som et alternativ det der, men hvis jeg velger å handle i den butikken vil vel toll komme i tillegg til prisen? Ifølge beregningene på denne siden vil fraktkostnadene komme på $39.50.

 

Noen som har erfaringer eller kommentarer på de alternativene jeg har lagt linker til?

Endret av Simon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Ser absolutt ut som et alternativ det der, men hvis jeg velger å handle i den butikken vil vel toll komme i tillegg til prisen? Ifølge beregningene på denne siden vil fraktkostnadene komme på $39.50.

 

Noen som har erfaringer eller kommentarer på de alternativene jeg har lagt linker til?

7486613[/snapback]

Er ikke noe toll på det, men du må legge til 25% moms og frakt. Men det er verdt det spør du meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...